هشدار جدی برای ترکیب سویه‌های امیکرون و دلتا کرونا و تولید یک ابرسویه جدید!

کدخبر: ۴۶۲۴۰۸
اقتصادنیوز: سویه‌های امیکرون و دلتا ممکن است به طور همزمان به مردم حمله کرده و با ترکیب با یکدیگر یک نوع کووید به مراتب بدتر تولید کنند.
هشدار جدی برای ترکیب سویه‌های امیکرون و دلتا کرونا و تولید یک ابرسویه جدید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه دیلی میل، مدیر ارشد پزشکی سازنده واکسن مدرنا، هشدار داده است که اگر سویه‌های امیکرون و دلتا همزمان فردی را آلوده کنند، می‌توان یک ابرسویه جدید کووید-۱۹ تولید کنند.

عفونت‌های کووید معمولاً تنها شامل یک سویه جهش‌یافته می‌شود، اما در موارد بسیار نادری ممکن است دو سویه به طور همزمان حمله کنند. اگر این سویه‌ها یک سلول را آلوده کنند، ممکن است بتوانند DNA مبادله کرده و با هم ترکیب شوند و نسخه جدیدی از این ویروس را بسازند.

دکتر «پل برتون» گفت: شمار زیادی از موارد ابتلا به سویه‌های دلتا و امیکرون در حال حاضر در انگلیس در گردش هستند که این احتمال را بیشتر می‌کند.

وی به نمایندگان مجلس در کمیته علم و فناوری انگلیس گفت که «مطمئناً» این امکان وجود دارد که این سویه‌ها قادر به مبادله ژن شوند و بتوانند نوع خطرناک‌تری را تولید کنند.

با این حال محققان هشدار داده اند که بروز این رویداد‌ها که از لحاظ علمی «رویداد‌های نوترکیبی» نامیده می‌شوند، محتمل هستند، اما به شرایط بسیار خاص و همزمانی رویداد‌های عمدتاً غیرقابل کنترل نیاز دارند.

تا کنون تنها سه سویه کووید که توسط مبادله ژن تولید شده اند، ثبت شده است. در عوض ویروس کووید-۱۹ بیشتر به جهش‌های تصادفی برای تولید سویه‌های بیشتر متکی است.

امیکرون در حال حاضر تنها دو هفته پس از مشاهده در انگلیس، در لندن مسلط شده است و کارشناسان تخمین می‌زنند که تا سال جدید میلادی امیکرون سویه اصلی کووید در این کشور خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید