این شخصیت های مشهور قربانی اخاذی شدند! + تصاویر

کدخبر: ۴۶۲۴۷۶
اقتصادنیوز: برخی از چهره‌های معروف جهان در دام باج‌گیری افراد شرور افتادند و مجبور شدند با کمک قانون از مهلکه نجات پیدا کنند.
این شخصیت های مشهور قربانی اخاذی شدند! + تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشهور شدن دردسر‌های خودش را دارد و گاهی‌اوقات پیش می‌آید مشاهیر تاوان شهرت خود را پس می‌دهند. برخی از افراد به دنبال فرصتی هستند تا با یافتن نقاط ضعف مشاهیر، از آن‌ها سوء‌استفاده کنند.

سیندی کراوفورد، قربانی اخاذی یک پرستار 


سیندی کراوفورد هنرپیشه آمریکایی و همسرش رندی گربر قربانیان اخاذی ۱۰۰ هزار دلاری شده بودند. یک روز عکسی از دختر ۷ ساله‌شان «کایا» به دست‌شان رسید که در آن عکس، کایا با طناب به صندلی بسته شده بود و دهانش را هم با پارچه‌ای بسته بودند. در واقع این عکس به‌وسیله پرستار سابق کایا که با او در حال بازی دزد و پلیس بود گرفته شده بود. یکی از آشنایان این پرستار، سیندی کراوفورد را تهدید کرده بود که عکس را به رسانه‌ها می‌دهد مگر اینکه ۱۰۰هزار دلار به او بپردازد.

سیندی و همسرش با همکاری پلیس توانستند زورگیر را به دام بیندازند و او محکوم به ۲ سال حبس شد.

چهره‌های معروفی که قربانی اخاذی شدند + تصاویر

 جان تراولتا، قربانی اخاذی بعد از مرگ فرزند

یک امدادگر اهل باهاما به نام تارینو لایتبورن که زمانی پسر ۱۶ساله جان تراولتا را درمان می‌کرد با وکیل جان تراولتا همدست شده و سعی کردند از تراولتا ۲۵میلیون دلار اخاذی کنند. وقتی جان تراولتا به همراه خانواده‌اش برای تعطیلات به باهاما رفته بود، پسر خود را بر اثر تشنج از دست داد. پسر او سابقه بیماری خاصی داشت. لایتبورن، تراولتا را تهدید کرده بود که اگر ۲۵میلیون دلار به او نپردازد، تمام اطلاعات خصوصی مربوط به مرگ پسر تراولتا را به رسانه‌ها می‌دهد. قانون توانست زورگیران را به دام بیندازد، اما جان تراولتا آنقدر ناراحت مرگ پسرش بود که نمی‌خواست درگیر دادگاه و محاکمه زورگیر‌ها شود و متهمان را بخشید به‌شرطی که دیگر مزاحم او نشوند.

چهره‌های معروفی که قربانی اخاذی شدند + تصاویر

 کتی هولمز و تام کروز ، اخاذی برای عکس‌های روز عروسی 

موضوع اخاذی از این زن و شوهر معروف زمانی رخ داده بود که آن‌ها هنوز از هم جدا نشده بودند. وقتی هولمز و کروز سال ۲۰۰۶ با یکدیگر ازدواج کردند، دیوید هانس اشمیت، متخصص در به‌دست آوردن عکس‌های خصوصی مشاهیر، به عکس‌های خصوصی روز عروسی هولمز و کروز سرک کشید و بخشی از آن‌ها را به‌دست آورد.

چهره‌های معروفی که قربانی اخاذی شدند + تصاویر

او مدتی بعد برای این عکس‌ها ۱میلیون دلار از این زوج درخواست کرد. هرگز مشخص نشد که اشمیت این عکس‌ها را چگونه به‌دست آورده است. در هر حال پلیس آمریکا وارد عمل شد و او را دستگیر کرد. اشمیت سابقه بدی در دزدیدن اطلاعات خصوصی مشاهیر داشت و همیشه با این عکس‌ها و نوار‌هایی که به‌دست می‌آورد شروع به اخاذی می‌کرد.

سال ۲۰۰۷، پلیس اشمیت را حلق‌آویز در خانه‌اش در آریزونا یافت و مرگ او را خودکشی اعلام کرد.

 بروس ویلیس قربانی اخاذی یک دوست قدیمی

این بازیگر مطرح و قدیمی هالیوود هم از سوی کسی مورد اخاذی قرار گرفت که فکر می‌کرد می‌تواند به او اعتماد کند. زورگیر او دوست دوران کودکی‌اش، بروس دی‌ماتیا بود. بروس ویلیس دی‌ماتیا را به عنوان دستیار خود انتخاب کرده بود و او به بیشتر لوازم شخصی ویلیس دسترسی داشت. دی‌ماتیا بعد‌ها ویلیس را تهدید کرد که تمام این اطلاعات شخصی را در اختیار عموم می‌گذارد، مگر اینکه به او یک خودرو و ۱۰۰هزار دلار بپردازد. البته این درگیری به دنبال خلف وعده بروس ویلیس در دادن حقوق توافق‌شده‌اش با دی‌ماتیا صورت گرفت.

او در دادگاه گفته بود که بروس ویلیس از او خواسته تا یکسری از لوازمش را در حراجی بفروشد و او را تشویق کرده تا کار خود را که در ایالت دیگری زندگی می‌کرده است رها کند. اما پس از مدتی که از اجرای کار می‌گذشت زیر توافق زده بود، بدون اینکه خسارت ناشی از جابه‌جایی او را جبران کند. بدتر از همه هم اینکه به‌جای جبران خسارت، او را متهم به اخاذی کرده است. این دعوای حقوقی مدتی ادامه داشت تا سرانجام با کمک وکلای دو طرف، آن‌ها به توافق رسیدند.

چهره‌های معروفی که قربانی اخاذی شدند + تصاویر

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید