پیش بینی آب و هوای ایران/ باران مهمان تهران شد

کدخبر: ۴۶۲۵۷۱
روز شنبه (۲۷آذر) در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
پیش بینی آب و هوای ایران/ باران مهمان تهران شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: روز شنبه (۲۷آذر) در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: شدت بارش عمدتا در استان‌های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام و خوزستان است. به‌تدریج از اواخر روز شنبه (۲۷آذر) سامانه بارشی بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور را نیز درگیر می‌کند.

 وی در ادامه گفت: روز یکشنبه (۲۸آذر) به‌تدریج از شدت بارش در شمال غرب، غرب و دامنه های البرز مرکزی کاسته می‌شود و فعایت این سامانه در بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی به‌صورت بارش پراکنده و در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری با شدت بیشتر ادامه می یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز دوشنبه(۲۹آذر) سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود و به‌تدریج استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در ادامه گفت: سه شنبه(۳۰آذر) به‌تدریج از شدت بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته می‌شود و در جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و نواحی شمال شرق کشور بارش ادامه دارد و از اواخر وقت سه شنبه(۳۰آذر) فعالیت این سامانه به اتمام می‌رسد. از بعد از ظهر روز چهارشنبه(۱دی) سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده در نواحی کوهستانی و سردسیر کاهش دید به دلیل رخداد مه و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود همچنین در نواحی مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست. از شنبه (۲۷آذر) تا سه شنبه (۳۰آذر) غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۸آذر) نیمه ابری در طول روز به‌تدریج کاهش ابر در شب همراه با غبار محلی  با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲۹ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی در بعد از ظهر به‌تدریج ابری وگاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷و ۲۸ آذرماه) بندرعباس با دمای با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای  ۶ و۷ درجه سانتیگراد و شهرکرد با  دمای  ۶و۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید