ادعای عجیب زنی مبنی بر مورد آزار جنسی قرار گرفتن در واقعیت مجازی متاورس!

کدخبر: ۴۶۲۹۰۹
اقتصادنیوز: یک آزمایش‌کننده بتا ادعا کرده است که او تقریباً در پلتفرم واقعیت مجازی متاورس هاریزون ورلدز (Horizon Worlds) از متا(Meta)، شرکتی که قبلاً به نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، «دست‌خورده» شده است.
ادعای عجیب زنی مبنی بر مورد آزار جنسی قرار گرفتن در واقعیت مجازی متاورس!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آکادمی هلاکوئی، متا این حادثه را در 1 دسامبر (10 آذر) فاش کرد و گفت که در 26 نوامبر(5 آذر) رخ داده است. این زن که عضوی از گروه بتا بود، حمله به گروه آزمایشی بتا Horizon Worlds را در فیس بوک گزارش کرده بود.

به گزارش Verge، او نوشت: “آزار جنسی در اینترنت معمولی شوخی نیست، اما حضور در VR، لایه دیگری را اضافه می کند که رویداد را شدیدتر می کند. دیشب نه تنها مرا مورد آزار قرار دادند، بلکه افراد دیگری نیز در آنجا بودند که از این رفتار حمایت کردند، که باعث شد در پلازا(Plaza)، فضای مرکزی گردهمایی محیط مجازی، احساس انزوا کنم.”

بیت کوین درجا زد/ بازار ارزهای دیجیتال ریکاوری می شود؟

7 رمزارز با بدترین عملکرد/ معامله گران کدام ارز دیجیتال بیشترین ضرر را کردند؟

بر اساس نظرسنجی Pew Research در سال 2020 (1399)، برخوردهای شدید آزار و اذیت آنلاین، از جمله تهدیدهای فیزیکی، تعقیب و آزار و اذیت های مکرر، در حال افزایش است، به طوری که درصد کاربرانی که چنین حوادثی را گزارش کرده اند از 15 درصد در سال 2014 (1393)، امروز به 25 درصد افزایش یافته است. در حالی که بیشتر آن در رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، واقعیت مجازی (VR) هنوز نوپا است و در حال حاضر یک مکان آشکار برای آزار و اذیت است.

Horizon Worlds که توسط شرکت وی آر اکیولوس (VR Oculus) اداره می‌شود که متعلق به Meta است، به‌عنوان یک مکان دیجیتالی لذت‌بخش و سازنده، مکانی برای «ایجاد به روش‌های خارق‌العاده» و «پیدا کردن تجربیات مهم» با دوستان آواتار خود، عنوان می‌شود. این پلتفرم در حال حاضر حداکثر 20 نفر را در طول یک جلسه مجازی پشتیبانی می کند.

متا در بیانیه خود در مورد این حادثه به ویژگی “منطقه امن(Safe Zone)” خود اشاره کرد که به کاربران اجازه می دهد تا در برابر تعامل با سایر کاربران، بلوکی قرار دهند. با این حال، ویوک شارما (Vivek Sharma)، معاون رئیس Horizon، در بیانیه‌ای به Verge گفت: با این حال، این شرکت اعتراف کرد که باید روی ایجاد این ویژگی «به‌طور آسان و قابل دسترسی» کار کند.

کریستینا میلیان(Kristina Milian)، سخنگوی متا نیز با بررسی MIT Technology گفت که کاربران باید قبل از پیوستن به Horizon Worlds، آموزش‌هایی را که ابزارهای حفاظتی را پوشش می‌دهد، تکمیل کنند، در حالی که یادآوری‌ها نیز در طول تجربه کاربران درخواست می‌شود.

متا 1 - ادعای زنی مبنی بر مورد آزار جنسی قرار گرفتن در واقعیت مجازی متاورس!

به گفته کارشناسان، آزار جنسی در واقعیت مجازی، آزار جنسی در زندگی واقعی است.

کاترین کراس(Katherine Cross)، محقق آزار و اذیت آنلاین در دانشگاه واشنگتن، به Technology Review گفت:

“در پایان، ماهیت فضاهای واقعیت مجازی به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر را فریب دهد تا فکر کند از نظر فیزیکی در یک فضای خاص قرار دارد، که هر عمل بدنی او در یک محیط سه بعدی انجام می‌شود.”

او افزود: “این بخشی از دلیل این است که چرا واکنش‌های احساسی می‌توانند در آن فضا قوی‌تر باشند و چرا VR همان سیستم عصبی داخلی و پاسخ‌های روان‌شناختی را تحریک می‌کند.”

کسانی که در جاهای دیگر در VR مورد آزار جنسی قرار گرفته اند می گویند که ویژگی Safe Zone متا کافی نیست.

کراس گفت: «به طور کلی، وقتی شرکت‌ها به سوء استفاده آنلاین رسیدگی می‌کنند، راه‌حل آن‌ها این است که آن را به کاربر محول کنند و بگویند: «در اینجا، ما به شما این قدرت را می‌دهیم که از خودتان مراقبت کنید». در همین حال، Milian از Meta اظهار داشت که «اگر کاربر از همه ویژگی‌هایی که ما ارائه می‌دهیم استفاده نکند، هرگز تقصیر او نیست» و اضافه کرد که به «بهبود» پلتفرم ادامه خواهند داد.

با این حال، Horizon Worlds تنها فضایی نیست که آزار و اذیت ادعا شده در آن رخ داده است.

آرون استانتون(Aaron Stanton)، یکی از توسعه‌دهندگان بازی VR Quivr، یک اتفاق در سال 2016 (1395) را به یاد می‌آورد که در آن یک گیمر، جردن بلمیر(Jordan Belamire)، گزارش داد که هنگام شکار زامبی‌ها و شیاطین در بازی، در واقعیت مجازی مورد آزار قرار گرفته است. کاربر BigBro442 که آواتارش فقط یک سر بی‌جسم و دو دست شناور بود، طبق گزارش‌ها، بلمیر را تعقیب کرد و سینه و فاق او را گرفت، سپس در حالی که گریه می‌کرد، از او خودداری کرد. بلمیر گفت که این فقط “او را تشویق به ادامه کرد.”

متا 2 - ادعای زنی مبنی بر مورد آزار جنسی قرار گرفتن در واقعیت مجازی متاورس!

Quivr به زودی یک “ژست قدرت” محافظ ایجاد کرد، که در آن کاربر می تواند دست های خود را در هوا روی هم بگذارد و به ناظران سیگنال می دهد که مداخله کنند. اما استانتون هنوز از اتفاقی که برای بلمیر رخ داد تعجب می‌کند و آرزو می‌کند که ای کاش برای محافظت بیشتر تلاش می‌کرد.

او به Technology Reviewگفت: “این یک فرصت از دست رفته بود. ما می توانستیم از آن حادثه در متا جلوگیری کنیم.”

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید