استیضاح وزیر صنعت در مجلس صحت دارد؟

کدخبر: ۴۶۲۹۱۸
اقتصادنیوز: «روح الله عباسپور» در خصوص انتشار خبر استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در شبکه‌های اجتماعی گفت: طبق اصل ۸۹ قانون اساسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند مجموعه وزرا یا یکی از وزیران را طبق قانون اساسی استیضاح کنند.
استیضاح وزیر صنعت در مجلس صحت دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی مطرح نیست.

«روح الله عباسپور» در خصوص انتشار خبر استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در شبکه‌های اجتماعی گفت: طبق اصل ۸۹ قانون اساسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند مجموعه وزرا یا یکی از وزیران را طبق قانون اساسی استیضاح کنند.

وی افزود: در این زمینه حداقل باید ۱۰ نفر از نمایندگان نامه استیضاح را امضا کنند تا وزیر استیضاح شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: تاکنون بحث استیضاح وزیر صنعت در مجلس شورای اسلامی مطرح نشده و هیچ‌کدام از اقدامات قانونی برای استیضاح انجام نشده است.

وی درباره فرآیند استیضاح وزیران در مجلس گفت: ضرورت دارد ۱۰ نفر از نمایندگان نامه استیضاح وزیر را امضا کنند و موارد استیضاح را به طور نوشتاری به هیات رئیسه اعلام کنند؛ هیات رئیسه نیز نامه را به کمیسیون تخصصی ارجاع می‌دهد.

عباسپور گفت: در مرحله بعد وزیر مربوطه یک هفته فرصت دارد در کمیسیون حاضر شود و نشستی را با اعضای کمیسیون داشته باشد و موارد را اعلام کند. اگر اعضا قانع شدند، از استیضاح منصرف می‌شوند در غیر این صورت، ظرف ۱۰ روز طرح استیضاح در صحن علنی باید بررسی شود.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از این موارد تا کنون برای استیضاح وزیر صنعت انجام نشده و این موضوع در صحن علنی مطرح نشده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: استیضاح کنندگان در حد ۱۰ نفر نبوده‌اند؛ تنها یکی از همکاران نسبت به بحث قیمت‌گذاری خودرو گله‌مند بود و این نماینده نیز در کمیسیون گفت که اگر قرار باشد اصلاحاتی در قیمت انجام نشود، بدنبال استیضاح وزیر خواهم رفت.

وی تاکید کرد: اما تاکنون موارد استیضاح مطرح نشده و آنچه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده، گمانه‌زنی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید