چین ماهواره جدید به فضا پرتاب کرد + جزئیات

کدخبر: ۴۶۴۶۳۶
اقتصادنیوز: چین روز یکشنبه یک ماهواره جدید رصد منابع از مرکز "تایووان" Taiyuan در استان شانژی در شمال این کشور در مدار زمین قرار داد.
چین  ماهواره جدید به فضا پرتاب کرد + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا این ماهواره منابع موسوم به ZY-۱E ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی با یک راکت "لانگ مارچ – ۴سی" پرتاب شد.

شینهوا گزارش داد، این ماهواره ساخته شده توسط آکادمی فناوری فضایی چین در مدار سنکرون خورشیدی کار خواهد کرد و یک دوربین نزدیک مادون قرمز و یک دوربین طیفی و یک دوربین مادون قرمز حمل می کند.

پیش از این نیز یک ماهواره منابع به نام ZY-۱D روز ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹ به مدار زمین پرتاب شده بود. این دو ماهواره یک شبکه برای تامین نیاز کنونی برای تحقیقات و دریافت داده‌های مربوط به منابع طبیعی، اکتشاف منابع معدنی و نظارت بر محیط زیست، تشکیل خواهند داد.

این ماهواره‌ها همچنین خدماتی برای بخش‌هایی مانند کاهش فجایع، حفاظت از محیط زیست، توسعه مسکن، حمل ونقل و کشاورزی ارائه خواهند داد.

راکت حامل "لانگ مارچ – ۴ سی" همچنین یک ماهواره متعلق به دانشکده ۱۰۱ پکن را به مدار فرستاد. این ماهواره تجهیزاتی مانند دوربین کوچک تصویربرداری، تجهیزات پردازش هوشمند و تجهیزاتی برای انجام آزمایش‌هایی درباره تولید ترموالکتریک نیمه‌رسانا حمل می‌کند. این ماهواره آزمایش‌های علمی و فنی و سایر فعالیتهای علمی پرطرفدار برای دانشجویان انجام خواهد داد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید