دیدار محمود عباس با وزیر جنگ صهیونیست ها

کدخبر: ۴۶۵۳۲۷
وزیر امور شهروندی تشکیلات خودگردان فلسطین از دیدار محمود عباس با وزیر جنگ صهیونیست ها خبر داد.
دیدار محمود عباس با وزیر جنگ صهیونیست ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، «حسین الشیخ» وزیر امور شهروندی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد چهارشنبه به خبرگزاری «معا»  گفت که «محمود عباس»  عصر  سه شنبه با «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اشغالگر اسرائیل دیدار کرد. 

وی افزود: در این نشست درباره اهمیت ایجاد یک افق سیاسی که منجر به راه حل سیاسی مطابق با قطعنامه‌های بین المللی شود و همچنین اوضاع میدانی متشنج ناشی از عملکرد شهرک نشینان و بسیاری از مسائل امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه تبادل نظر شد. 

به گزارش خبرگزاری معا،  این اولین بار پس از تشییع جنازه «شیمون پرز»  رئیس رژیم اسرائیل در سال ۲۰۱۶ است که محمود عباس به سرزمین‌های اشغالی تحت قلمرو صهیونیست‌ها رفته است. 

این خبرگزاری فلسطینی در ادامه به نقل از وب سایت صهیونیستی «واللا» با اشاره به اینکه این دومین دیدار آن‌ها از زمان تشکیل کابینه جدید می‌باشد، اضافه کرد که این دیدار حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید و دو طرف درباره موضوعات مختلف امنیتی و شهری که در دستور کار قرار داده بودند، گفت و گو کردند. 

معا اضافه کرد: بر اساس بیانیه دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «گانتس»  در خانه خود در «راس العین» میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود و دو طرف درباره مسائل مختلف امنیتی و شهروندی گفت و گو کردند. 

 در حالی که بخش‌های مختلف کرانه باختری طی روزهای گذشته صحنه درگیری صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها و اعتراض ساکنان این مناطق به حملات مستمر  صهیونیست‌ها و تخریب گسترده اموال آن‌ها از سوی شهرک‌های یهودی‌نشین این منطقه بوده است،  بیانیه دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد:  گانتس به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داده است که قصد دارد به تقویت اقدامات اعتمادساز ادامه دهد و بر تلاش مشترک جهت تقویت هماهنگی امنیتی و حفظ امنیت پایدار و جلوگیری از تروریسم و خشونت تاکید کرد.

پیشتر نیز « محمود عباس » رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و « بنی گانتس » در شهریور امسال در رام الله با یک دیگر دیدار و گفت و کرده بودند که جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی این دیدار را به شدت محکوم کردند و آن را خنجری از پشت به ملت فلسطین و خیانت به خون شهدا دانستند.

حماس و جهاد اسلامی تصریح کردند که عباس همچنان به زیر پا گذاشتن ارزش‌های ملی ادامه می‌هد و درپی بهبود وجهه دشمن صهیونیستی است.

این دو جنبش با بیان اینکه تشکیلات خودگردان و رئیس آن به توافق ملی پشت کرده و برای ازسرگیری آن شروطی تعیین کرده‌اند که تنها در خدمت اهداف دشمن صهیونیستی است، تصریح کرده بودند که  در حالی رهبران تشکیلات خودگردان برای دیدار با مقامات جنایتکار اسرائیلی تقلا می‌کنند و با کسانی که دستانشان به خون فلسطینیان بی‌گناه آلوده است، دست داده و درصدد تقویت روابط سیاسی و امنیتی با دشمنان ملت فلسطین هستندکه شاهد ادامه ظلم ها بر علیه مردم بی دفاع فلسطین از طرف صهیونیست ها هستیم.

حماس و جهاد اسلامی پس از دیدار اول عباس و گانتس اشاره کردند که این دیدار در شرایطی انجام گرفته که هنوز خون کودکانی که به دستور گانتس به شهادت رسیدند، خشک شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید