علت آسیب به صنعت خودروسازی از زبان یک نماینده

کدخبر: ۴۶۵۴۶۹
نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس در تذکری خطاب به وزیر کشور گفت: تعدادی از نقاط کشور قابل ارتقا بوده و در پایان دولت قبل پرونده‌شان بسته شده و در این دولت هنوزکاری عملی شروع نشده که تقاضا داریم دولت هرچه سریع‌تر بحث تقسیمات کشوری را در دستور کار قرار دهد.
علت آسیب به صنعت خودروسازی از زبان یک نماینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس گفت: تعدادی از نقاط کشور قابل ارتقا بوده و در پایان دولت قبل پرونده شان بسته شده و در این دولت هنوزکاری عملی شروع نشده که تقاضا داریم دولت هرچه سریعتر بحث تقسیمات کشوری را در دستور کار قرار دهد.

فرهاد طهماسبی در نشست علنی صبح امروز در نطق میان دستور خود با گرامیداشت سالروز ۹ دی ماه و سالروز شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی گفت: ۹ دی ماه نماد پایبندی مردم به اصول انقلاب اسلامی است. در این روز مردم بصیر ایران اسلامی بلوغ فکری خود را به رخ دنیا کشیدند.

تصدی‌گری دولت در صنعت خودرو باعث ضرر و زیان هنگفت به مردم، خریداران و بازار سرمایه شده است

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس در تذکری خطاب به وزیر کشور ادامه داد: تعدادی از نقاط کشور قابل ارتقا بوده و در پایان دولت قبل پرونده‌شان بسته شده و در این دولت هنوزکاری عملی شروع نشده که تقاضا داریم دولت هرچه سریع‌تر بحث تقسیمات کشوری را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: شهرستان های جدید التاسیس بعد از گذشت چند سال از افتتاح هنوز در حد یک تغییر تابلو بخشداری به فرمانداری مانده و مردمان این شهرستان ها سرگردان برای خدمات بین شهرستان مادر و شهرستان جدید بلا تکلیف می باشند. نسبت به تاسیس و ایجاد ادارات و نهاد های خدمات رسان در شهرستان‌های جدید، دولت اهتمام جدی به خرج دهد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: دریاچه بختگان خشکیده است، بزرگترین انجیرستان جهان در شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز آسیب جدی دیده است. کشاورزی شهرستان‌های اطراف دریاچه یعنی استهبان، نی‌ریز، بختگان، خرامه و ارسنجان در حال نابودی است. ریزگردها و بادهای نمکی، سلامت مردمان این شهرستان ها را تهدید می‌کند. در بالادست دریاچه هنوز شالیکاری می‌شود. وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست فکری برای معضل کنند.

طهماسبی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور در اقدامی عجیب کمیسیون ماده ۲۳ را تا بعد از بررسی و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ متوقف و تعطیل کرده است. رییس جمهور محترم دستوری بایسته در این خصوص دهند چراکه محرومیت‌ها برای شهرستان‌های تازه تاسیس و نقاط محروم با مجوز ماده ۲۳ است که می‌تواند رخت بربندد.

نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس افزود: دولت با ۶ درصد سهامداری در صنعت خودرو اختیارات وسیعی را برای خود قائل است و این اختیارات دولت باعث آسیب به مردم و صنعت خودرسازی شده است. لطفا در جهت خصوصی‌سازی واقعی و تفویض اختیارات در هیأت مدیره شرکت های خودرو سازی، دولت خود را رها سازد تا امکان نظارت دقیق و به نفع مردم و صنعت خودرو سازی را فراهم نماید؛ چراکه تصدی گری دولت در صنعت خودرو باعث ضرر و زیان هنگفت به مردم، خریداران و بازار سرمایه شده است.

وی افزود: طرح همسان‌سازی کارکنان دولت مطالبه عموم کارکنان دولت است. نسبت به این مهم، اهتمام جدی داشته باشید.

طهماسبی در تذکری خطاب به وزارت نیرو گفت: بسیاری از شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه بنده از داشتن آب شرب بهداشتی محروم هستند اما با هزینه های سرسام آور برای بیت‌المال سدهایی ایجاد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید