افشای نقش زاکانی در پدیده اتوبوس خوابی/ عضو شورای شهر: اتوبوس خواب ها را به سالن بحران می بریم

کدخبر: ۴۶۶۲۷۷
افرادی هستند که نه از گرمخانه ها و نه همراه سرا ها استفاده نمی کنند، به همین دلیل اتوبوس هایی را در ساعات پایانی شب با کار گرفتیم که در شب های سرد زمستان در میادین اصلی و محل های تجمعی این اتوبوس ها محلی برای بی خانمانان باشد.
افشای نقش زاکانی در پدیده اتوبوس خوابی/ عضو شورای شهر: اتوبوس خواب ها را به سالن بحران می بریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا،  محمد امین توکلی زاده معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، در صحن شورای شهر تهران درباره معضل اتوبوس خوابی در تهران، اظهار کرد: در شهر تهران مشکل بی خانمانی و کارتن خوابی را داریم و همیشه یکی از دغدغه های مدیریت شهری بوده است و در دوره اخیر یکی از دغدغه های ما همین مسئله است و آقای زاکانی موظف کردند که به این مسئله ورود پیدا کنیم.

وی افزود: همکاری خوبی با کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در بازدیدها داشتیم و اشکالات زیرساخت ها احصا شده است و مشکلات بعضا رفع شده است برای معضل بی خانمانی، سامان سراها و گرمخانه داریم که بیش از ۲ هزار را نفر پوشش می دهند و اطلاع رسانی هم کردیم اگر با بی خانمانی مواجه شدند با ۱۳۷ تماس بگیرند.

توکلی تصریح کرد: یکی از مسائل دیگری که منجر به بی خانمانی می شود مراجعه به مراکز درمانی تهران است و همراهان آن ها مکانی برای اقدامات نداشتند به همین دلیل نزدیک بیمارستان ها همراه سرا ها را توسعه دادیم و از مددکاران بیمارستان خواستیم مردم را راهنمایی کنند و تابلوهایی را نزدیک بیمارستان مستقر کردیم.

معاون اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: افرادی هستند که نه از گرمخانه ها و نه همراه سرا ها استفاده نمی کنند، به همین دلیل اتوبوس هایی را در ساعات پایانی شب با کار گرفتیم که در شب های سرد زمستان در میادین اصلی و محل های تجمعی این اتوبوس ها محلی برای بی خانمانان باشد. این به معنای اسکان نیست به معنای امداد موقت است تا شب را به صبح برسانند.

وی ادامه داد: در خود اتوبوس های بی آرتی قصد داریم پوسترهایی را نصب کنیم و این‌محل ها را به افراد گوشزد کنیم که این امکان برایشان وجود دارد. آقای زاکانی گفتند اگر این زیرساخت ها جوابگو نبود از سالن های بحران استفاده کنیم و صحبت شده اگر تمام ظرفیت های ما تکمیل شود امکانات لازم را در سالن های بحران فراهم شود.

توکلی خاطر نشان کرد: باز هم آمادگی داریم اگر این ظرفیت ها جوابگو نبود ظرفیت های جدیدی را اضافه کنیم با خیرین صحبت کردیم و باید اطلاع رسانی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید