وزن کل ویروس کرونای در حال گردش در سراسر جهان چقدر است؟

کدخبر: ۴۶۶۶۱۲
اقتصادنیوز: براساس مطالعات یک پژوهشگر آمریکایی، اگر تمام ذرات ویروس کرونا که در حال حاضر در سراسر جهان در گردش است را در یک مکان جمع کنیم، وزنی بین وزن یک سیب و یک کودک نوپا خواهد داشت؛
وزن کل ویروس کرونای در حال گردش در سراسر جهان چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا دوسال از زمانی که کووید۱۹ به‌عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی طبقه‌بندی شد، می‌گذرد اما این ویروس همچنان در سراسر جهان در حال گردش است.

بر اساس یک مطالعه جدید توسط یاسمین ساپلاکوگلا (yasemin saplakoglu) مهندس پزشکی از دانشگاه کنتیکت آمریکا، اگر تمام ذرات ویروس کووید۱۹ که در حال حاضر در سراسر جهان در گردش است را در یک مکان جمع کنیم، وزنی بین وزن یک سیب و یک کودک نوپا خواهد داشت؛ این در حالی است که زمین جرمی معادل۲۴ ^۱۰ × ۵۹۷۳۵ دارد.

گروهی از محققان اخیراً محاسبه کرده‌اند که هر فرد آلوده در اوج میزان آلودگی خود به کرونا، حامل حدود ۱۰ تا ۱۰۰ میلیارد ذره جداگانه از ویروس SARS-CoV-۲ است.

این مطلب نشان می‌دهد همه ویروس‌های کرونا که همه مردم را در سراسر جهان آلوده می‌کنند در طول دوره همه گیری، حدود یک  تا ۱۰ میلیون ویروس عفونی معادل جرم جمعی بین ۰.۱ تا ۱۰ کیلوگرم دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید