اولیانوف: شاهد پیشرفت در مذاکرات وین هستیم

کدخبر: ۴۶۶۹۸۲
نماینده روسیه در مذاکرات وین با اشاره به پیشرفت غیرقابل انکار در مذاکرات وین، از تداوم رایزنی‌های غیررسمی فشرده خبر داد.
اولیانوف: شاهد پیشرفت در مذاکرات وین هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین می‌گوید در ادامه دور هشتم گفتگوها، رایزنی‌های غیررسمی فشرده در جریان است و تلاش برای برچیدن تحریم‌ها و رفع مسائل هسته‌ای و توالی گام‌ها برای احیای برجام ادامه دارد.

اولیانوف در پاسخ به این سوال که آیا هیچ پیشرفتی حاصل شده است، گفت: اینکه از قبل هم قابل مشاهده بود و موانع اصلی هم بیش از پیش واضح و مشخص می‌شود.

دیروز سه شنبه، اولیانوف سه دیدار کاری جداگانه با «علی باقری» مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، «انریکه مو را» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران داشته است.

وی پیشتر هم در مصاحبه با «العربیه» گفته بود که تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان مانعی در برابر مذاکرات است.

به گفته اولیانوف، باید در مذاکرات وین بر رفع تحریم‌های آمریکا تمرکز شود حال آنکه تردید غربی‌ها به جدی بودن ایران برای مذاکره تعجب‌آور است.

وی در این رابطه افزود: احدی نمی‌گوید مذاکره با ایران آسان خواهد بود.

هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها عصر دوشنبه هفته گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مو را معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

این نشست پنجشنبه گذشته به دلیل آغاز تعطیلات سال نو میلادی به صورت موقت متوقف شده بود و مجدداً از دوشنبه این هفته از سر گرفته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید