با مصرف این مواد غذایی به جنگ سرطان بروید

کدخبر: ۴۶۷۲۸۴
یک متخصص تغذیه گفت: ماده فیبر موجود درسبزیجات و میوه جات باعث کاهش احتمال سرطان در افراد می شود.
با مصرف این مواد غذایی به جنگ سرطان بروید

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، رضا هاشمی متخصص تغذیه با بیان اینکه ماده فیبر موجود درسبزیجات و میوه جات باعث کاهش احتمال سرطان در افراد می شود، گفت: مواد غذایی مانند حبوبات، آرد، آلو، گندم، نان سنگک، چای سبز، توت و انجیر خشک، کشمش، سیب، هویج و مرکبات سرشار از ماده فیبر هستند.       

وی با اعلام اینکه مصرف سبزی باعث کاهش وزن می شود، اظهار داشت: حرکت سریع غذا در دستگاه گوارش، جلوگیری از بروز سرطان، افزایش سرعت تخلیه روده و باکتری های مفید در بدن از مهمترین خاصیت مصرف ماده فیبر است.
 
این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف سالاد از بروز سرطان جلوگیری می کند، تصریح کرد: تهیه و مصرف سالادهای تیره رنگ مانند اسفناج، کلم، لوبیا سبز، فلفل و گوجه فرنگی ایمنی بدن را نسبت به بروز سرطان افزایش می دهد.
 
وی با اعلام اینکه سموم و آفات موجود در میوه جات باعث ایجاد سرطان در بدن افراد می شود، تاکید کرد: برای ضدعفونی کردن و از بین بردن میکروب و آلودگی های موجود در میوه جات و سبزیجات تازه، این مواد غذایی را در زمان مصرف با مواد شوینده شست و شو دهید.
 
هاشمی با اشاره به تاثیر تمشک در سلامت افراد بیان کرد: مصرف انگورهای درشت باعث نابودی سلول های سرطانی کبد می شود.
 
وی با بیان اینکه مهمترین خواص سیر ضدسرطانی بودن آن است، تصریح کرد: استفاده از مولتی ویتامین، مصرف بعضی مکمل ها، آبمیوه های صنعتی و نوشابه خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید