پاسخ دندان شکن روسیه به اظهارات بلینکن

کدخبر: ۴۶۷۶۳۹
وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به اظهارات طعنه آمیز بلینکن گفت: وقتی آمریکایی‌ها در خانه شما هستند، بسیار دشوار خواهد بود که بتوانید زنده بمانید، یا مورد سرقت یا تجاوز جنسی قرار نگیرید.
پاسخ دندان شکن روسیه به اظهارات بلینکن

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این انتقاد پس از آن صورت گرفت که بلینکن روسیه را به دامن زدن به ناآرامی‌ها در قزاقستان متهم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز در جمع خبرنگاران گفته بود «فکر می‌کنم یک درس از تاریخ معاصر این باشد که وقتی روس‌ها در خانه شما هستند، گاهی اوقات بسیار سخت است که آن‌ها را وادار به ترک (خانه تان) کنید.»

در پاسخ به این جمله طعنه آمیز بلینکن، وزارت امور خارجه روسیه گفت: اگر آنتونی بلینکن به درس‌های تاریخی علاقه دارد، یکی از مواردی که به ذهن متبادر می‌شود این است: وقتی آمریکایی‌ها در خانه شما هستند، بسیار دشوار خواهد بود که بتوانید زنده بمانید، یا مورد سرقت یا تجاوز جنسی قرار نگیرید.

وزارت خارجه روسیه سپس به مردمِ نگون بختی مانند بومیان آمریکا، کره‌ای ها، ویتنامی ها، سوری‌ها و امثال آن‌ها اشاره کرد که این بد اقبالی را داشتند که با چنین میهمانانِ ناخوانده‌ای (یعنی آمریکایی ها) در پلهِ جلوِ درِ خانه شان، مواجه شدند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در فیسبوک نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز سعی کرد در مورد حوادث غم انگیز قزاقستان یک شوخی خنده دار کند. این یک تلاش گستاخانه بود، اما این نخستین بار نبود (که او چنین مداخله می‌کند). بلینکن پاسخ کاملاً مشروع (اعضای) سازمان پیمان امنیت جمعی- یک اتحادیه نظامی به رهبری روسیه- را به سخره گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اوایل هفته، قزاقستان برای فرونشاندن اعتراضات بی سابقه به افزایش قیمت سوخت در این کشورِ آسیای میانه، از سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست کمک کرد. مشخص نیست چه تعداد از سربازان روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان که همگی از اعضای پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابقند، به کمک دولت قزاقستان رفته اند. به گزارش رسانه‌ها در مسکو، تعداد نیرو‌های اعزام شده روسیه به قزاقستان، کمتر از ۵۰۰۰ نفر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید