جمعیت آلزایمری ها 3 برابر می‌شود

کدخبر: ۴۶۷۷۰۱
اقتصادنیوز: تعداد افرادی که از زوال عقل رنج می‌برند در ۲۸ سال آینده سه برابر می شود.
جمعیت آلزایمری ها 3 برابر می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، تخمین زده می‌شود، تعداد افرادی که از زوال عقل رنج می‌برند در ۲۸ سال آینده سه برابر می شود و به شدت شمال آفریقا، خاورمیانه و شرق آفریقای جنوب صحرا را تحت تاثیر قرار می دهد.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد، اگر دولت‌ها در اجرای سیاست‌های بهداشتی خاص منطقه برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت ناکام باشند، تعداد افرادی که از زوال عقل رنج می‌برند در ۲۸ سال آینده سه برابر می شود و به شدت شمال آفریقا، خاورمیانه و شرق آفریقای جنوب صحرا را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعاتی GBD) Disease Burden Global) که در مجله سلامت عمومی لنست منتشر شده است، افراد مبتلا به زوال عقل - سندرمی که بر حافظه، فرآیند تفکر و توانایی‌های یادگیری تأثیر می‌گذارد - در سال ۲۰۵۰ از ۵۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ در سراسر جهان به ۱۵۳ میلیون نفر افزایش خواهند یافت؛ در روز جمعه، اولین پیش بینی جامع در مورد زوال عقل را ارائه کرد.

داده ها نشان می دهد که بیشترین رشد در شمال آفریقا و خاورمیانه با حدود ۳۶۷ درصد و شرق جنوب صحرای آفریقا با حدود ۳۵۷ درصد خواهد بود. هفت کشور خاورمیانه جزو ۱۰ کشور هستند که بیشترین افزایش موارد زوال عقل را شاهد خواهند بود.

زوال عقل هفتمین علت مرگ و میر در سراسر جهان است. از آنجایی که این یکی از دلایل اصلی ناتوانی و وابستگی در میان افراد مسن است، هزینه جهانی این سندرم در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱ تریلیون دلار برآورد شده است.

پروفسور تئو ووس، یکی از نویسندگان مقاله گفت: برای جلوگیری از افزایش موارد زوال عقل، به ویژه کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​باید سیاست‌های ملی را از هم اکنون اجرا کنند که می‌تواند عوامل خطر زوال عقل را برای اولویت بندی کاهش ده، مانند اولویت دادن به آموزش پیروی از سبک زندگی سالم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید