ادعای جدید فرمانده ارتش آمریکا درباره ایران

کدخبر: ۴۶۹۰۴۱
یک فرمانده آمریکایی بدون اشاره به حضور غیرقانونی ارتش این کشور در عراق، مدعی شد غلبه بر تهدید ایران، ارتقای بازدارندگی و ارتقای مشارکت در منطقه است.
ادعای جدید فرمانده ارتش آمریکا درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم ارتش آمریکا امروز ادعا کرد: «ایران جدی‌ترین تهدیدی است که در منطقه می‌بینیم.»

این فرمانده آمریکایی بدون اشاره به حضور غیرقانونی ارتش این کشور در عراق، مدعی شد غلبه بر تهدید ایران، ارتقای بازدارندگی و ارتقای مشارکت در منطقه است.

گفتنی است مرکز کنونی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین قرار دارد و این ناوگان مسئولیت حفظ منافع آمریکا در غرب آسیا را بر عهده دارد. کمی پیش‌تر این ناوگان مدعی شده بود یگان وِیژه جدیدی را در خلیج فارس راه‌اندازی کرده است.

این در حالی است که سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندی پیش اعلام کرد جایگاه آمریکایی‌ها نه در منطقه ما و بلکه داخل سرزمین خودشان است. وی همچنین گفت آمریکایی‌ها اکنون به این نتیجه رسیده اند که ماندن در منطقه باعث وارد شدن خسارات بیشتر به خودشان خواهد شد.

از سوی دیگر، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران نیز در خصوص حضور نظامی آمریکا و دخالت نظامی این کشور در منطقه اعلام کرده بود آمریکا باید از منطقه غرب آسیا برود و می‌رود.

نشریه الکترونیکی و تخصصی نظامی میلیتری تایمز آمریکا در مقاله‌ای به بررسی توان نظامی ایران پرداخته و اعلام کرده است که آمریکا توانایی رویارویی نظامی با ایران را ندارد. در ابتدای این مقاله عنوان شده است پدافند ساحلی ایران احتمالاً تمام خلیج فارس را برای کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا به منطقه ممنوعه تبدیل کرده است.

افزون بر مسئله توان نظامی ایران، کمبود منابع نیز از دیگر دلایل خروج آمریکا از غرب آسیا عنوان شده است. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز از لزوم تجدیدنظر در اولویت‌ها به ویژه حضور در غرب آسیا سخن گفته و تأکید کرده است: «دیده می‌شود که آمریکا در برخی از مناطق مانند آسیا کمبود منابع دارد اما همزمان منابع زیادی را به مکان‌هایی مانند خاورمیانه اختصاص می دهد.»

به گفته یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه بایدن، اکنون هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به دنبال حداقل‌سازی حضور در خاورمیانه به شیوه خود هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید