واکنش آمریکا به حمله سایبری به وبسایت‌های دولتی اوکراین

کدخبر: ۴۶۹۰۵۶
شورای امنیت ملی کاخ سفید نسبت به حمله سایبری به وبسایت‌های دولتی اوکراین واکنش نشان داد.
واکنش آمریکا به حمله سایبری به وبسایت‌های دولتی اوکراین
به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (جمعه) گفت: «رئیس‌جمهور (جو بایدن) در مورد حمله سایبری که اوکراین را هدف قرار داده بود، مطلع شده است و آمریکا و متحدانش حمایت خود را با ادامه تحقیقات در مورد ماهیت و تأثیر این حملات ارائه کرده‌اند.»

به گزارش رویترز سخنگوی کاخ سفید گفت که هرگونه حمایتی را که اوکراین برای بهتر شدن اوضاع نیاز داشته باشد ارائه خواهد داد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز این حمله سایبری را که منجر به تخریب یک سری از وب‌سایت‌های دولتی اوکراین شده است به شدت محکوم کرد.

استولتنبرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که «از مقامات اوکراینی حمایت می‌کند» و در روز‌های آینده ناتو یک پلتفرم به اشتراک گذاری اطلاعات دفاع سایبری را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

حمله سایبری امروز (جمعه) علیه اوکراین دسترسی به یک سری از وب سایت‌های دولتی را قطع کرد. همچنین در جریان حمله اخیر، این پیام در وبسایت‌ها نمایش داده شد: «تمام اطلاعات شخصی شما بارگذاری شده است و داده‌های این رایانه به طور غیرقابل جبرانی از بین رفته است. همه اطلاعات شما اکنون عمومی است. بترسید و انتظار بدترین را داشته باشید.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا ضمن محکوم کردن این حمله اعلام کرد هیچ مدرکی دال بر این‌که چه گروه یا کشوری پشت حمله سایبری اخیر است وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید