در جلسه ابراهیم رئیسی با لاریجانی چه گذشت؟

کدخبر: ۴۶۹۴۴۳
یک نماینده پیشین مجلس گفت: آقای رئیسی گفتند می خواهیم بین دولت و نخبگان کشور ارتباطی شکل بگیرد اما این‌که آیا از کسی تاکنون در حوزه‌های مختلف دعوت کرده باشند اطلاعی ندارم.
در جلسه ابراهیم رئیسی با لاریجانی چه گذشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مجلس یازدهم و از همراهان علی لاریجانی، درباره جلسه اخیر ابراهیم رئیسی با حضور علی لاریجانی و دیگر چهره های مطرح سیاست خارجی گفت: «من از جزئیات آن جلسه اطلاعی ندارم اما آقای رئیسی گفتند می خواهیم بین دولت و نخبگان کشور ارتباطی شکل بگیرد اما این‌که آیا از کسی تاکنون در حوزه‌های مختلف دعوت کرده باشند اطلاعی ندارم. قبلا هم دولت در این زمینه صحبت کرده بود که بعد از انتخابات رقابت‌ها تبدیل به رفاقت شود».

او در ادامه نسبت به استفاده از نظرات مختلف در دولت و شعار دولت فراجناحی رئیسی افزود: «کشور امروز دچار مشکلات جدی است و کسانی‌که تجربه دارند کمک خوبی برای حل مشکل هستند و انتقادی که تاکنون بوده است پیرامون افرادیست که خود تصمیم می‌گیرند اما الان شرایطی است که این بار تنها برداشته نشود. وقتی قرار شد کعبه نوسازی شود پیامبر دستور داد سنگ حجر الاسود را در پارچه‌ای بگذارند و همه گروه ها هر یک گوشه ی آن را بگیرند تا همه مشارکت داشته باشند و همه ی اطرافیان از مخالفین و موافقین سنگ را در عبایی گذاشتند و حرکت دادند. اینکه آقای رئیسی بخواهد این حلقه را باز کند کار بسیار مثبتی است و وقتی این جلسه را شنیدیم خیلی خوشحال شدیم. . اگر کسی دشمنی با ملت ندارد باید به کمک دولت رود به شرطی که دولت دعوت کند وگرنه کسی داوطلبانه از هیچ دری نمی تواند وارد شود اگر دولت این کار را انجام دهد بسیار عالی است. به هر حال تجربه می‌گوید که دنیا همیشه در حال شدن هست هیچ‌وقت در حال بودن نیست و همه چیز در حال تحرک است، اگر از فکر دیگران استفاده شود ممکن است افکار وایده هایی داشته باشند که به درد بخورد و قطعا نتیجه بخش است. الان همه از کندی پیشرفت سیاست خارجی گله دارند و علت این است که خروجی که مذاکرات می تواند داشته باشد را ندارد. در این مذاکرات هم وقتی ما آمریکایی ها را نمی بینیم مذاکرات زمان بر می شود بگذریم از اینکه پیغام بر ها ممکن است نظرات خود را نیز در مطالبات ما داخل کنند».

این فعال سیاسی در ادامه درباره تیم قبلی مذاکره کننده و استفاده از تجارب آن ها در این دوره از مذاکرات تشریح کرد: «تیم قبلی و حرف های آن ها خیلی دلچسب نبود و انتقاد های بسیاری نسبت به آقای ظریف و دولت آقای روحانی داشتیم و به هر حال زمان گذشت اما اینطور نیست که آن ها همیشه اشتباه کرده باشند و به هر حال ممکن است آن ها نیز مطالبی داشته باشند. وقتی قرار است مذاکره‌ای انجام شود چه اشکالی دارد نظرات دیگران را نیز گوش دهند؟ دو مسئله در وین در شرایط فعلی وجود ندارد اول عدم تسلط بر زبان خارجی است وقتی 5نفر مقابل ما به زبان انگلیسی صحبت می کنند باید تیم مذاکره کنند تسلط داشته باشد تا زمان مذاکرات طولانی نشود از طرف دیگر خوب یا بد به خاطر اینکه تیم ظریف قبلا در سازمان ملل حضور داشتند با کری رفیق بودند که صحبت در عالم رفاقت با صحبت در عالم دیگر متفاوت است. مقام معظم رهبری همیشه در هر مذاکره و اقدام سیاست خارجی دولت را تایید می کنند و خط قرمزها را می‌گویند این بار نیز مشخصا در دیدار با اعضا حوزه علمیه قم گفتند مذاکره اشکال ندارد.آقا نسبت به تیم قبلی نیز عنایت داشتند».

یوسفیان ملا در پایان درباره احتمال برگزاری جلسات بعدی توسط رئیسی با صاحب نظران سیاست خارجی گفت: «من این احتمال را می بینم اما یک آفتی که ما متأسفانه با آن مواجه هستیم حضور برخی افراد است که نمی‌خواهند درحد مشاوره هم تعامل در کشور وجود داشته باشد و در تمامی جریان‌ های سیاسی نیز این خط فکری وجود دارد که کسانی می‌خواهند همیشه آب گل‌آلود باشد اما من با شناختی که طی 16سال اخیر از آقای رئیسی دارم ایشان از نظرات مختلف استفاده می کردند و چه خوب است که امروز هم از نظرات کارشناسی مختلف استفاده شود و اگر این کار صورت نگیرد دولت ضرر میکند. دولت باید در حد مشورت نظرات افراد را بشنود»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید