با حذف این ماده غذایی همیشه جوان بمانید!

کدخبر: ۴۶۹۷۰۶
اقتصادنیوز: یک متخصص طب سنتی در زمینه راهکارهای ساده افزایش طول عمر گفت:مهم ترین عامل در تسریع پیری انسان، مصرف شکر، غلات و کربوهیدرات های ساده است.
با حذف این ماده غذایی همیشه جوان بمانید!
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، یکی از رازهای ثابت شده طول عمر انسان داشتن تغذیه مناسب و اصولی است ، یعنی چه چیزهایی نباید خورد و چه مواد غذایی را باید بیشتر خورد. لابد شما هم این دعای خیری را که از دیرباز در زبان فارسی وجود داشته، شنیده اید؛ «ان شاءالله 120 سال عمر کنی». آنها می گفتند غافل از اینکه این دعای خیر و همین عدد 120 زمانی مبنایی علمی خواهد یافت. حالا دیگر ما می دانیم که عمر بیولوژیکی انسان حدود 120 سال است. یعنی هر فرد می تواند تا 120 سال عمر سالم و مفید داشته باشد(حالا اگر خیلی ها نمی کنند، دخلی به این عدد ندارد).

تجویزهای متخصصان برای افزایش طول عمر چیست؟

با اینکه این رقم در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما بسیار پایین تر است، اما به اعتقاد برخی محققان حتی می توان این رقم را افزایش نیز داد. به عنوان مثال «پروفسور سینتیا کنیون»، بیولوژیست دانشگاه ام آی تی، (که به عقیده بسیاری از دانشمندان، لایق دریافت جایزه نوبل است) با آزمایش های فراوان روی کرم های حلقوی، موش ها و میمون ها ثابت کرد که با تغییر در رژیم غذایی می توان طول عمر سالم را افزایش داد.

حالا از همه اینها گذشته، معمای طول عمر چیست؟  متخصص طب سنتی در زمینه راهکارهای ساده افزایش طول عمر می گوید:مهم ترین عاملی که پیری انسان را تسریع می کند، مصرف شکر، غلات و کربوهیدرات های ساده است. جالب است بدانید که پروفسور سینتیا کنیون نیز با حذف شکر و غلات از رژیم غذایی کرم های حلقوی الگانس که از لحاظ ژنتیکی بسیار شبیه انسان هستند، طول عمر آنها را تا 6 برابر افزایش داد به طوری که تا پایان عمرشان مانند روز اول جوان باقی ماندند.

ریاست محققان بخش اپیدمیولوژی دانشگاه هاروارد و متخصص قلب و عروق نیز بارها این مورد را بررسی و در ژورنال های معتبر علمی ثبت کرده است که مصرف زیاد شکر و غلات، عامل ابتلا به بیماری های دیابت ، اعصاب و روان، سرطان و نقص سیستم ایمنی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید