در گفت‌وگو با رئیس فایزر اعلام شد؛ اعلام زمان بازگشت جهان به حالت عادی!

کدخبر: ۴۷۰۰۳۴
اقتصادنیوز: آیا جهان پس از دو سال بحران سلامت ناشی از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ سرانجام به سمت پایان همه‌گیری حرکت خواهد کرد؟
در گفت‌وگو با رئیس فایزر اعلام شد؛ اعلام زمان بازگشت جهان به حالت عادی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فیگارو نشریه فرانسوی زبان لوفیگارو با اختصاص گزارشی به این موضوع به اظهارات امیدبخش چند کارشناس از جمله رئیس شرکت داروسازی فایزر اشاره کرده که از آغاز روند کاهش و افول همه‌گیری بیماری کووید۱۹ خبر می‌دهد.

در مطلبی که لوفیگارو منتشر کرده به نقل از آلبرت بورلا، مدیر عامل شرکت فایزر آمده است: «ما به لطف همه ابزارها و امکاناتی که در اختیار داریم در جایگاه بسیار خوبی برای بازگشت به زندگی عادی در فصل بهار قرار گرفته‌ایم.»

در این گزارش همچنین به نگاه خوشبینانه آرنو فونتانه، یک همه‌گیر شناس اشاره شده که به صراحت از دوران «افول همه‌گیری» خبر داده است.

به گفته مدیرعامل شرکت فایزر اکنون «سوال این نیست که آیا این ویروس ناپدید خواهد شد یا خیر؟ بلکه این سوال مطرح است که آیا می‌توانیم زندگی عادی را از سر بگیریم؟ من اعتقاد دارم که می‌توانیم.»

آلبرت بورلا در ادامه پا را فراتر گذاشته و با اتکا به پیشرفت‌های علمی در زمینه تولید واکسن و دیگر امکانات موجود برای درمان بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا تصریح می‌کند: «به زودی می‌توانیم زندگی عادی خود را از سر بگیریم.»

وی در این خصوص به «روش‌های تشخیص بیماری، واکسن‌های بسیار موثر حتی بر ضد اومیکرون که از خطر بستری شدن در مراکز درمانی و مرگ و میر محافظت می‌کنند و نیز نخستین داروهای در اختیار شهروندان برای درمان خانگی بیماری» اشاره می‌کند و می‌نویسد: «به لطف همه ابزارهایی که در اختیار داریم بهار آینده در موقعیت بسیار مناسبی برای شروع دوباره زندگی عادی قرار خواهیم داشت.»

مدیر عامل شرکت فایزر در عین حال معتقد است که باید «سال‌ها با ویروس زندگی کرد و ریشه‌کن کردن آن در شرایط کنونی بسیار دشوار است.»

قرص کرونا پایان ماه ژانویه در دسترس فرانسوی‌ها قرار می‌گیرد

آلبرت بورلا سپس به امکان جدید درمان خانگی بیماری کووید۱۹ که از طریق تولید قرص کرونا در اختیار همگان قرار گرفته اشاره می‌کند و می‌گوید: «پاکسلووید در پایان ماه ژانویه وارد داروخانه‌های فرانسه می‌شود.»

وی در این زمینه می‌افزاید: «این قرص برای افراد در معرض خطر که دارای علائم مثبت ابتلا به بیماری کووید تشخیص داده شوند، تجویز می‌شود.»

به گفته مدیرعامل شرکت فایزر مصرف این دارو تاثیر بسیار مثبتی بر عملکرد نظام‌های بهداشتی خواهد داشت و بیمارستان‌ها را از خطر مواجه شدن با موج غیرقابل کنترل بیماران نجات خواهد داد.

آلبرت بورلا درحالی این مطالب را در روزنامه لوفیگارو به چاپ رسانده که فرانسه همانند اغلب کشورهای اروپایی طی هفته گذشته با موج بی سابقه موارد ابتلا به سویه جهش یافته اومیکرون روبرو بود.

فایزر که از پیشگامان تولید واکسن کرونا در جهات است با محصولات دارویی ضد بیماری کووید۱۹ خود را به عنوان پیشرفته ترین غول دارویی در مبارزه با این بیماری همه‌گیر معرفی کرده است.

این گروه داروسازی قرار است طی پنج سال بیش از ۵۲۰ میلیون یورو در زمینه تولید محصولات دارویی سرمایه‌گذاری کند.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید