چشم‌ها راز طول عمر انسان را فاش می کنند!

کدخبر: ۴۷۰۶۴۲
اقتصادنیوز: بانگاه کردن عمیق به چشمان یک فرد می‌توان سن واقعی بیولوژیکی وی را اندازه گیری کرد.
چشم‌ها راز طول عمر انسان را فاش می کنند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، تشخیص عمر بیولوژیکی هر فرد و اینکه در چه زمانی به زوال کامل می‌رسد، هنوز برای علم غیر ممکن می‌نماید، اما دانشمندان اخیراً یک مدل یادگیری ماشینی آموزش داده شده را توسعه دادند که می‌تواند سال‌های زندگی افراد را به سادگی با نگاه کردن به شبکیه چشم، که بافت پشت چشم است، پیش بینی کند.

واضح است که افزایش سن بر بدن همه افراد تأثیر می‌گذارد، اما فقط به این دلیل که دو نفر سال‌های یکسانی از عمر را پشت سر می‌گذارند به این معنی نیست که از نظر فیزیکی با سرعت یکسانی در حال زوال هستند. همین امر دانشمندان را به اندیشه فرو برده که راهی مطمئن و دقیق برای تشخیص زود هنگام این زوال بیابند. حالا به نظر می‌رسد که یک اسکن سریع و بدون درد از کره چشم انسان، روزی می‌تواند به پزشکان کمک کند تا سریعتر «سالمندانی» را که در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند، شناسایی کنند.

به عبارت دیگر، نگاه کردن عمیق به چشمان یک فرد می‌تواند راه بسیار بهتری برای اندازه گیری سن واقعی بیولوژیکی او باشد و این می‌تواند نقش بسیار حیاتی در سلامت آینده بیماران ایفا کند. دانشمندان اکنون یک مدل یادگیری ماشینی آموزش داده شده را توسعه داده اند که می‌تواند سال‌های زندگی افراد را به سادگی با نگاه کردن به شبکیه چشم، پیش بینی کند. این الگوریتم به قدری دقیق است که می‌تواند سن نزدیک به ۴۷۰۰۰ بزرگسال میانسال و مسن در بریتانیا را در یک براکت ۳.۵ سال پیش بینی کند.

چشم‌ها طول عمر ما را نشان می‌دهند!

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید