واکسن آسترازنکا به اندازه کافی در کشور موجود است

کدخبر: ۴۷۱۰۴۹
محمد مهدی گویا گفت: وقتی یک واکسن وارد کشور می شود، فرایندی را طی می‌کند تا اجازه تزریق به مردم پیدا کند و در این فرایند حتما مستندات به سازمان غذا و دارو ارائه شود که پس از تایید این مستندات توسط این سازمان و انجام اقدامات دیگر مانند برچسب زدن در نهایت آماده تزریق به هموطنان می‌شود.
واکسن آسترازنکا به اندازه کافی
در
کشور موجود است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن آسترازنکا به اندازه کافی وارد کشور شده و پس از طی مراحل قانونی در اختیار مراکز تزریق واکسن قرار می گیرد.

محمد مهدی گویا روز یکشنبه افزود: وقتی یک واکسن وارد کشور می شود، فرایندی را طی می‌کند تا اجازه تزریق به مردم پیدا کند و در این فرایند حتما مستندات به سازمان غذا و دارو ارائه شود که پس از تایید این مستندات توسط این سازمان و انجام اقدامات دیگر مانند برچسب زدن در نهایت آماده تزریق به هموطنان می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون واکسن آسترازنکا در اختیار ما قرار دارد اما هنوز مدارک و مستندات آن به سازمان غذا و دارو تحویل داده نشده است.

گویا اظهار داشت: به محض اینکه مدارک و مستندات تحویل سازمان غذا و دارو شود و آنها تایید کنند، اجازه توزیع واکسن داده خواهد شد تا در اختیار هموطنان قرار گیرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بابت تاخیر رخ داده، هر چند که به وزارت بهداشت مربوط نمی‌شود ولی من به نوبه خود از مردم عزیز پوزش می‌طلبم.

تاکنون ۶۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۳۰۹ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۶۴۶ نفر دُز دوم و ۱۴ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۴۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۸ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۳۹۵ دُز رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید