کودتا در بورکینافاسو/ ارتش تایید کرد

کدخبر: ۴۷۱۳۱۷
با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبر دستگیری رئیس‌جمهور بورکینافاسو، ارتش این کشور آفریقایی، قدرت را در اختیار گرفت.
کودتا در بورکینافاسو/ ارتش تایید کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، تحولات و ناآرامی‌ها در بورکینافاسو، از روز یکشنبه (دیروز) در رسانه‌های بین‌المللی خبرساز شده است.

اسپوتنیک گزارش داد، روز یکشنبه گزارش‌ها از تیراندازی‌های شدید در آواگادوگو پایتخت بورکینافاسو حکایت داشت اما وزیر دفاع این کشور وقوع کودتای نظامی را تکذیب کرد.

به رغم تکذیب خبر کودتای نظامی در بورکینافاسو، رسانه‌ها از دستگیری «راک مارک کریستین کابوره» رئیس‌جمهور بورکینافاسو توسط تعدادی از نظامیان شورشی خبر دادند.

با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبر دستگیری رئیس‌جمهور، رسانه‌ها به نقل از ارتش بورکینافاسو خبر دادند که ارتش قدرت در این کشور را به دست گرفته است.

ارتش بورکینافاسو همچنین اعلام کرد، یک دولت موقت به منظور رتق و فتق امور کشور ایجاد خواهد شد و بورکینافاسو همچنان به تعهدات بین‌المللی خود پایند خواهد ماند.

در بحبوحه این تحولات، شرکت «ایرفرانس» روز دوشنبه دو پرواز به بورکینافاسو را لغو کرد و سفارت فرانسه در این کشور آفریقایی به شهروندان فرانسوی توصیه کرد به دلیل درگیری‌های خشونت آمیز و ناآرامی‌ها در ارتش، از خانه و محل اقامتشان خارج نشوند.

خبرگزاری فرانسه هم در خبری به نقل از منابع امنیتی گزارش داد: «راک مارک کریستین کابوره رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان و وزرای دولت بورکینافاسو در پادگان «سانگولی لامیزانا» حضور دارند و «عملاً در دستان سربازان هستند».

مقام‌های دولت بورکینافاسو تاکنون به صورت رسمی در مورد این گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره کودتا و دستگیری رئیس‌جمهور اظهار نظری انجام نداده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید