این نوشیدنی پرطرفدار از سکته قلبی جلوگیری می کند!

کدخبر: ۴۷۳۶۸۵
اقتصادنیوز: محققان معتقدند که پلی فنول‌های موجود در چای‌های ارگانیک سبز و سیاه مزایای زیادی برای سلامتی از جمله بهبود عملکرد رگ‌های خونی، رقیق‌تر شدن خون و کاهش انقباضات دارند.
این نوشیدنی پرطرفدار از سکته قلبی جلوگیری می کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبر آنلاین، نوشیدن یک فنجان چای طول عمر شما را افزایش می‌دهد و تا حدودی از مراجعه شما به پزشک جلوگیری می‌کند. طبق تحقیقات منتشرشده در مجلات قلب و عروق، اگر سه فنجان (یا بیشتر)، در هفته چای بنوشید، به نحوی سلامت قلب و عروق خود را تضمین کرده‌اید.

 

معجزه پلی‌فنول‌ها

طبق گفته کارشناسان پلی فنول‌های موجود در چای‌های ارگانیک سبز و سیاه مزایای زیادی برای سلامتی دارند؛ از جمله بهبود عملکرد رگ‌های خونی، رقیق‌تر شدن خون و کاهش انقباضات. همچنین این ترکیبات در افزایش کلسترول خوب مؤثرند و به محافظت از قلب کمک می‌کنند. پلی فنول‌ها التهاب را کاهش می‌دهند و از لختگی و سفتی خون جلوگیری می‌کنند. از آنجا که پلی فنول‌ها به مدت طولانی در بدن باقی نمی‌مانند، برای دستیابی به فواید آنها لازم است به صورت مداوم چای بنوشید.

چای سیاه یا سبز؟

فواید چای بسته به نوع آن متفاوت است. در حالی که چای سیاه و سبز هر دو حاوی پلی فنول هستند، اما توصیه می‌شود بیشتر چای سبز بنوشید. به این دلیل که اثربخشی پلی فنول‌های چای سیاه در فرآیند تخمیر ممکن است کاهش یابد.

محققان در پکن یک مطالعه گسترده و طولانی مدت بر روی ۱۰۰۹۰۲ شرکت‌کننده که سابقه حمله قلبی، سکته مغزی یا سرطان را نداشتند، انجام دادند. کسانی که در این مطالعه عادت به نوشیدن چای را در خود حفظ کرده بودند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته قلبی در آنها ۵۶٪ کاهش یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید