واکنش مقتدی صدر به حمله پهپادی گروه عراقی به امارات

کدخبر: ۴۷۳۸۰۷
«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در عراق، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، به حمله پهپادی روز گذشته یک گروه ناشناس عراقی به تأسیسات راهبردی امارات واکنش نشان داد.
واکنش مقتدی صدر به حمله پهپادی گروه عراقی به امارات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، گروهی ناشناس موسوم به «الویه الوعد الحق» دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از یمن، با چهار پهپاد «چند تأسیسات حیاتی» را در امارات هدف قرار داده است. «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، امروز، در پیامی اشاره کرد که گروه یادشده، یک گروه عراقی بوده است.

رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای در واکنش به این حمله گفت: «پس از خشونت فزاینده در عراق علیه منافع ملت و فراکسیون‌های سیاسی از سوی برخی گروه‌های تروریستی مسلح، بعضی‌ از تروریست‌های نقض‌کننده قانون با حمله به یکی از کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] به  بهانه (عادی‌سازی روابط) یا به بهانه جنگ یمن یا هر چیزی از این قبیل شتابان به سوی وارد کردن عراق به جنگ منطقه‌ای خطرناک رفتند».

مقتدی صدر اضافه کرد: «به هر حال، من قاطعانه کشاندن عراق به چنین جنگ‌هایی را مردود می‌دانم... و صدایم در کنار افرادی قرار می‌گیرد که خواهان توقف جنگ علیه یمن و توقف عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند». صدر ادامه داد: «اما این از راه خشنونت و کشت‌وکشتار امکان پذیر نیست! بلکه باید با گفت‌و‌گو و تفاهم با کشورهای منطقه صورت گیرد و نه با با به خطر انداختن مقدسات عراق و مردم این کشور چراکه عراق نیازمند صلح، وجهه و عدم تبعیت از دستورات بیگانگان است».

رهبر جریان صدر همچنین بیان کرد: «مهم است که عراق نقطه آغاز هیچ گونه تعرضی به کشورهای همجوار و منطقه نباشد. دولت باید با جدیت و قاطعیت با عاملان برخورد کند. در غیر  این صورت، دولت خود نه‌تنها مقصر خواهد بود بلکه سکوتش نتایجی بسیار بد به دنبال خواهد داشت».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید