6 علامت خطرناک اُمیکرون بر روی پوست بدن!

کدخبر: ۴۷۳۸۴۰
اقتصادنیوز: اُمیکرون سویه جدید کرونا، با علائم پوستی متفاوتی مانند تب خال، اگزما، کهیر و ... همراه است که باید مراقب بود.
6 علامت خطرناک اُمیکرون بر روی پوست بدن!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو، در طول شیوع کرونا افرادی که به کووید مبتلا شده‌اند مجموعه‌ای از علائم را از خود بروز داده اند به طوری که مقام‌های بهداشتی در ابتدا سرفه‌های مداوم، تب بالا و از دست دادن بویایی را به‌عنوان علائم اصلی در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی کردند و از همگان خواستند تا مراقب خود باشند.

 

اومیکرون به عنوان یک سویه جدید علائم متفاوتی را به همراه دارد.

داده‌ها پیش‌تر نشان داده بودند که سه علامت شایع اومیکرون عبارتند از سرفه، خستگی و سردرد.

با این وجود، برخی از افراد با بیماری‌های پوستی نیز مواجه شده اند و این شش مورد از شایع‌ترین آن موارد هستند.

۱-تغییر رنگ پوست

رنگ پریدگی پوست یا تبدیل آن به رنگ خاکستری و آبی می‌تواند علامت هشدار دهنده ابتلا به اومیکرون باشد. این یک عارضه نادر در موارد جدی ابتلا به کووید است و بدان معناست که سطح اکسیژن در خون پایین است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) اعلام کرده که این یک "علامت هشدار اضطراری" است.

۲-کهیر

نتایج بررسی‌ها در بریتانیا نشان می‌دهند افراد مبتلا به اومیکرون امکان دارد بثورات پوستی را تجربه کنند. اولین نوع آن کهیر است که به طور ناگهانی ظاهر می‌شود و می‌تواند به شکل برآمدگی‌های برجسته ظاهر شود و همراه با خارش زیاد باشد و اغلب می‌تواند با خارش شدید کف دست یا کف پا آغاز شود.

۳-عرق سوز شدن پوست

وضعیتی مشابه عرق سوز شدن در نقاط مختلف بدن بیش‌تر در آرنج زانو و پشت دست و پاها در صورت ابتلا به اومیکرون ممکن است خود را نشان دهد. حدود ۱۵ درصد از جوانان مبتلا شده به اومیکرون این ضایعه پوستی را تجربه کرده اند. علاوه بر آن، ضایعات پوستی جامد و برجسته و هم چنین شبیه تاول (برجستگی‌های پر از مایع) نیز از جمله عارضه‌های پوستی ابتلا به اومیکرون بوده اند که به صورت نواحی قرمز رنگ و ناهموار ظاهر می‌شوند.

شش علامت پوستی اومیکرون که نباید نادیده گرفت

۴-ملتهب و قرمز شدن انگشتان پا

التهاب و ایجاد رنگ قرمز یا بنفش در انگشتان همراه با درد و خارش و یا تاول و تورم می‌تواند یکی از علائم ابتلا به اومیکرون باشد. برخی از بیماران ممکن است دچار چرک و برآمدگی‌های دردناک در این ناحیه شوند. این وضعیت ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها به طول بیانجامد اغلب افرادی که از آن رنج می‌برند علائم معمول کووید را تجربه نمی‌کنند. این یک علامت کلیدی برای سویه اصلی کووید بوده است.

۵-ایجاد زخم و تب خال بر روی لب

برخی از افرادی که به اومیکرون مبتلا شده اند علائمی شبیه سرما خوردگی را تجربه می‌کنند و مشخص شده این علائم تا لب‌ها نیز ممکن است گسترش یابند و فرد مبتلا دچار ترک خوردگی و زخم بر روی لب و تبخال شود. زخم‌های مشابه ممکن است داخل دهان نیز ایجاد شوند.

شش علامت پوستی اومیکرون که نباید نادیده گرفت//ترجمه آقای اعتضاد

۶-خشک شدن پوست

کارشناسان گزارش‌هایی را مبنی بر ابتلای بسیاری از افراد مبتلا به اومیکرون به اگزمای گردن و قفسه سینه منتشر کرده اند نقاطی که در معرض نور آفتاب قرار دارند. رنگ این نواحی معمولا صورتی شده و فرد دچار خارش می‌شود. این وضعیت ممکن است در هر زمانی در طول عفونت یا پس از آن ظاهر شود و معمولا مدت زمان زیادی به طول می‌انجامد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید