تولید نخستین واکسن کرونا در قاره آفریقا

کدخبر: ۴۷۳۹۳۴
اقتصادنیوز: پترو تربلانش، مدیرکل یک شرکت زیست‌فناوری در آفریقای جنوبی از ساخت اولین واکسن کرونای آفریقایی خبر داد.
تولید نخستین واکسن کرونا در قاره آفریقا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک شرکت زیست‌فناوری در آفریقای جنوبی از تولید آزمایشگاهی نخستین واکسن کرونا در قاره آفریقا خبر داد. 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این واکسن که در مرحل تولید آزمایشگاهی است منطبق با فناوری شرکت «مدرنا» تولید شده و ماه نوامبر (آبان/ آذر) وارد مرحله آزمایش‌های بالینی می شود.

این پروژه با حمایت سازمان جهانی بهداشت و با ابتکار کوواکس (دسترسی جهانی واکسن‌های کووید-۱۹) توسط شرکت زیست‌فناوری آفریقای جنوبی (Afrigen Biologics and Vaccines) در حال پیگیری است.

«پترو تربلانش» مدیرکل این شرکت به خبرگزاری فرانسه گفت: ماه آینده میلادی آزمایش‌های حیوانی آغاز خواهد شد اما آزمایش‌های بالینی برای ماه نوامبر پیش‌بینی شده است.

محققان آفریقایی کد ژنتیکی را که مدرنا از آن استفاده و اعلام عمومی کرده است، توالی‌یابی کردند و سپس دی ان ای و آر ان آ و واکسن خود را تولید کردند.

تربلانش عنوان کرد: ما نخستین کشوری هستیم که توالی‌یابی ژنتیکی گسترده دانشگاه استنفورد را که شرکت مدرنا از آن برای تولید واکسن خود بهره برده، مورد استفاده قرار دادیم تا به فناوری واکسن برسیم.

قاره آفریقا کمترین نرخ واکسیناسیون در سراسر دنیا را دارد. با گذشت بیش از یک سال از تجویز نخستین واکسن ها و دو سال از آغاز همه گیری، تنها ۱۱.3دهم درصد مردم آفریقا به طور کامل واکسینه شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید