بارش برف و باران شدید در 10 استان/ کاهش محسوس دما

کدخبر: ۴۷۴۰۹۷
امروز با گسترش فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.
بارش برف و باران شدید در 10 استان/ کاهش محسوس دما

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان -  در روز شنبه با تقویت و گسترش فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت و در مناطق جنوبی کشور رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

شدت بارندگی در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، نوار غربی کردستان و کرمانشاه، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، خوزستان و چهار محال و بختیاری، غرب فارس، جنوب خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی و جنوبی کشور در اصفهان، چهار محال و بختیاری، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و به تدریج در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در نواحی خشک و بیابانی خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

یکشنبه، در مازندران و گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق گیلان بارش ادامه خواهد داشت.

در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز و تهران و نیمه جنوبی استان سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. این سامانه بارشی اوایل روز دوشنبه فقط در شمال شرق کشور سبب بارش پراکنده برف خواهد شد و از کشور خارج می‌شود.

از روز دوشنبه تا پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود.

طی روز‌های شنبه و یکشنبه کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و خراسان شمالی رخ می‌دهد.

در همین مدت در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی ۴ تا ۸ درجه دما پیش‌بینی می‌شود. با عبور این موج، هوای سرد در اکثر مناطق کشور ماندگار خواهد بود، هرچند در استان‌های ساحلی خزر از روز دوشنبه تا چهارشنبه روند افزایش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر شنبه و طی روز یکشنبه، خلیج فارس و تنگه هرمز و دوشنبه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

دریای خزر هم تا دوز دوشنبه مواج است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید