اتفاقی جنجالی در افتتاحیه المپیک زمستانی 2022 + عکس

کدخبر: ۴۷۴۱۲۶
پوتین که برای شرکت در افتتاحیه المپیک زمستانی 2022 به چین رفته بود در حین رژه کشورهای حاضر در این مسابقات به خواب رفت و این موضوع از نگاه دوربین‌ها دور نماند.
اتفاقی جنجالی در افتتاحیه المپیک زمستانی 2022 + عکس
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ورزش سه المپیک زمستانی پکن در میان هیاهو و حواشی بسیار سرانجام کارش را آغاز کرد و در همان ساعات اولیه خبرساز شد. 
این موضوع به طور خاص در زمانی رخ داد که رژه کشور اوکراین شروع شده بود و با توجه به روابط نه چندان خوب این دو کشور در روزهای اخیر، به نظر می‌رسد که شاید چندان هم اتفاقی نبوده باشد. 


با این حال زمانی که ورزشکاران  روسیه برای رژه در زمین حاضر شدند، پوتین کاملا سرحال بود، از جایش برخاست و برای آنها دست تکان داد تا حمایتش را نشان داده باشد. 


رییس جمهور روسیه در حالی برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مسابقات به پکن سفر کرده که ورزشکاران این کشور عملا اجازه حضور در این مسابقات زیر پرچم روسیه را ندارند. 

 


کمیته بین المللی المپیک در سال 2019 این کشور را به دلیل دوپینگ گسترده و سازمان یافته در بین ورزشکارانش به مدت چهار سال از حضور در المپیک محروم کرد. به همین دلیل ورزشکاران روسیه با نام کمیته المپیک روسیه فعالیت می‌کنند. 


پیش از این مقامات کشورهایی چون آمریکا، بریتانیا و دیگر کشورهای بزرگ تصمیم گرفته بودند که در اعتراض به آزارهای حقوق بشری چین و رفتاری که دولت این کشور با مردم اویغور دارد در این مراسم شرکت نکنند. به این ترتیب پوتین بلندمرتبه‌ترین مقامی بود که در این مراسم شرکت داشت. 


گفته می‌شود دلیل سفر پوتین به پکن حمایتی است که چین در جریان درگیری مسکو با اوکراین از آنها داشته است. 


یکی دیگر از لحظات جنجالی این مراسم وقتی بود که ورزشکاران تایوان با نام چین تایپه در رژه حضور پیدا کردند. این در حالی است که مردم این کشور حکومتی مستقل و خودخوانده دارند اما چین آنها را استانی سرکش و یاغی از کشور خودش می‌داند. 


ورزشکاران تایوان پیش از این تهدید کرده بودند که به دلیل نام انتخابی حاضر به حضور در رژه نیستند اما مقامات برگزار کننده گفتند که آنها باید در این مراسم شرکت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید