ترفند جدید کلاهبرداران را بشناسید!

کدخبر: ۴۷۴۲۱۲
رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: یکی از کلاهبرداری‌هایی که شاهد آن هستیم، کلاهبرداری با ترفند درخواست واریز وجه به دوستان بعد از دسترسی به اکانت‌ شبکه اجتماعی است.
ترفند جدید کلاهبرداران را بشناسید!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ امین یادگار نژاد در تشریح این خبر بیان کرد: در این روش کلاهبرداران با ارسال پیام‌هایی با آرم رسمی شبکه‌های اجتماعی و سرشماره‌های مختلف با عناوینی مانند "برای جلوگیری از بسته شدن حساب کاربری خود و یا جلوگیری از فیلتر شدن و... کد احراز هویت خود را به این شماره ارسال کنید"، بعد از دریافت این کد، به شبکه‌های اجتماعی آن‌ها دسترسی پیدا کرده و با ارسال پیام‌هایی به دوستان و آشنایان و درخواست پول از آنها به کسب درآمد نامشروع می‌پردازند.

وی ادامه داد: در صورت دریافت هرگونه پیام در شبکه‌های اجتماعی از دوستان و آشنایان خود مبنی بر درخواست کمک نقدی یا موارد مشابه، ابتدا موضوع را بررسی کرده و بعد از اطمینان از اینکه درخواست واقعا از سوی فرد بوده، مبادرت به واریز وجه کنید.

رئیس پلیس فتا استان کرمان به کاربران  توصیه کرد: توجه داشته باشید به هیچ عنوان کد احراز هویت شبکه‌های اجتماعی خود را برای هیچ فرد یا سرشماره‌ای ارسال نکنید و رمز تایید دو مرحله ای حساب کاربری خود را فعال و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها باشد، تا امکان دسترسی به حساب‌ کاربری شما به حداقل برسد.

سرهنگ یادگار نژاد در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید