آخرین مصوبات ضد کرونایی اعلام شد + جزئیات مهم

کدخبر: ۴۷۴۲۵۳
اقتصادنیوز: استاندار تهران با اعلام آخرین تصمیمات کنترل شرایط کرونایی گفت: مراکز تجمع مراکز شیوع است مانند مترو، اتوبوس، بی آر تی و بازار و همه باید با ماسک وارد آنها شوند و به افراد فاقد ماسک اجازه ورود و تردد داده نشود.
آخرین مصوبات ضد کرونایی اعلام شد + جزئیات مهم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محسن منصوری استاندار تهران آخرین با اعلام آخرین مصوبات و تصمیمات اعمال محدودیت ها و کنترل شرایط کرونایی گفت: طی ۲ هفته اخیر شرایط خوبی را از جهت ابتلا به این ویروس نداشتیم و هنوز به اوج پیک ششم هم نرسیده‌ایم.

استاندار تهران آخرین با اعلام آخرین مصوبات و تصمیمات اعمال محدودیت ها و کنترل شرایط کرونایی گفت: طی ۲ هفته اخیر شرایط خوبی را از جهت ابتلا به این ویروس نداشتیم و هنوز به اوج پیک ششم هم نرسیده‌ایم.

 

محسن منصوری روز شنبه در ستاد کرونای استان تهران افزود: آنچه که همه متخصصان اعلام می کنند تنها راه علاج و کنترل بحث افزایش واکسیناسیون است که دُز سوم در استان تهران تا سطح ۳۲ درصد تزریق شده است.

وی اظهار داشت: گرچه سرعت و شدت تزریق دز سوم افزایش یافته اما همه باید در سطح این استان بسیج شوند و شهرداری ها هم کمک، فضاسازی و تبلیغ برای تزریق دز سوم انجام شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه خانواده ها باید برای تزریق واکسن به کودکان هفت تا ۱۰ سال اقناع شوند، گفت: در مورد سویه امیکرون اعمال محدودیت قرنطینه و تعطیلی مستمر چندان موثر نیست در عین حال نمی توانیم کار را رها کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یک سری تصمیمات در حوزه آموزش و اصناف گرفته ایم که همچنان تداوم می یابد و در مورد نمایشگاه ها نیز برخی موارد هست که از مدت ها قبل مهمان خارجی دعوت شده و تعطیلی آنها برای ما خسارت بین المللی دارد که در نهایت بنا شد چنین نمایشگاه هایی کنترل شده به شکل محدود برگزار شوند.

منصوری ادامه داد: در مورد سایر نمایشگاه ها نیز شرکت نمایشگاه ها مورد به مورد درخواست بدهند و آن دسته را که ناچار به برگزاری هستیم با رعایت ضوابط مجوز صادر شود اما برای دیگر موارد متناسب با حساسیت آن اعمال نظر می شود.

استاندار تهران گفت: در مورد انتخابات اصناف تاخیر ۲ ساله در برگزاری خسارت زده و باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی کنیم و چون انتهای زمان شیوع آن مشخص نیست لذا اتحادیه ها انتخابات را در فضای باز یا فراخ و بزرگ برگزار کنند و ساعت برگزاری را نیز طولانی تر کنند تا مشکلی پیش نیاید.

وی اضافه کرد: در مورد برنامه های دهه فجر خواهشمندیم این برنامه ها حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار شود.

منصوری تاکید کرد: در مورد اعتکاف نیز در شهرهای قرمز ممنوعیت برگزاری و در شهرهای نارنجی و زرد تا حدود ۲۰ درصد اجازه برگزاری داده می شود و اگر وضع بدتر شود تجدید نظر خواهیم کرد.

استاندار تهران اعلام کرد: در بیماری امیکرون از آن جهت که تعداد فوتی ها زیاد نیست و سرعت بهبود هم بیشتر است، به رغم اینکه در شرایط قبلی برای هر بیمار ۲ هفته استعلاجی داده می شد اما در این سویه پنج روز مرخصی استعلاجی داده شود چون خدمات در دستگاه های اجرایی آسیب می بیند.

وی افزود: موضوع بعد بحث واکسیناسیون است تا انتهای بهمن هیچ یک از مراکز تجمیعی نباید تعطیل شود و همه با قدرت به کار خود ادامه دهند.

منصوری اظهار داشت: در مورد مترو نیز مصوبه قبلی ستاد ادامه می باید و سامانه خرید بلیت به سامانه ایران من متصل شود تا افراد واکسینه نشده اجازه تهیه بلیت نداشته باشند و اگر اجرای آن عملیاتی نیست مکتوب به وزارت کشور اعلام شود.

استاندار تهران گفت: مراکز تجمع مراکز شیوع است مانند مترو، اتوبوس، بی آر تی و بازار و همه باید با ماسک وارد آنها شوند و به افراد فاقد ماسک اجازه ورود و تردد داده نشود.

وی ادامه داد: با شرایط مالی موجود امکان خرید و واردات واگن مترو را نداریم و لذا باید شرایط فعلی را با امکانات موجود مدیریت کرد.

منصوری یادآورشد: در مورد برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن تا آخر امشب یا حداکثر تا صبح فردا یکشنبه اطلاع رسانی می شود.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: در شهرستان پیشوا محدودیت زیادی داریم و مرکز شبانه روزی واکسیناسیون تعطیل نشود تا بتوانیم خدمت رسانی کنیم.

وی تصریح کرد: باید خود را برای روزهای سخت تر آماده کنیم و به حتم با ابتلا و گسترش بیشتر بیماری مواجه می شویم از همین رو باید بیمارستان ها و مراکز درمانی تجهیز و آماده پذیرش بیماران بیشتر باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید