خبر مهم زالی از راه‌اندازی فوری تختهای ICU ویژه کودکان

کدخبر: ۴۷۴۵۰۹
دکتر علیرضا زالی درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در تهران گفات: تا امروز صبح دو هزار و ۹۵۰ بیمار کرونایی در تهران بستری هستند که از این تعداد نزدیک به ۷۷۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.
خبر مهم زالی از راه‌اندازی فوری تختهای ICU ویژه کودکان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه خوشبختانه دریافت دز سوم واکسن در روزهای اخیر با استقبال بیشتری از سوی شهروندان تهرانی رو به رو بوده است، از شهروندان درخواست کرد برای تکمیل مراحل واکسیناسیون خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

دکتر علیرضا زالی درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در تهران اظهار کرد: تا امروز صبح دو هزار و ۹۵۰ بیمار کرونایی در تهران بستری هستند که از این تعداد نزدیک به ۷۷۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۰ بیمار جدید به بیمارستان‌ها اضافه شده اند، گفت: از این تعداد ۱۸۰ بیمار به طور مستقیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

زالی اضافه کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته علی رغم بستری ۷۰۰ بیمار جدید، تنها ۲۷۰ بیمار مرخص شده‌اند.

وی با اعلام آمادگی بخش‌های درمانی در استان تهران برای رسیدگی به بیماران کرونایی، یادآور شد: درباره کودکان خوشبختانه در طول هفته گذشته هر سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران در حال تلاش برای راه‌اندازی سریع، فوری و جهادی تخت های آی سی یوی کودکان هستند و به نظر می رسد تا هفته آینده تعداد قابل توجهی تخت‌های آی سی یوی ویژه کودکان را به مدار اضافه خواهیم کرد.

زالی ادامه داد: برخی دستگاه های تهویه مکانیکی که در کشور استفاده می‌شود، ظرفیت استفاده برای کودکان را دارد برای همین بخشی از مراکز آی سی یوی ما در تهران آمادکی این را دارند که سریعا برای پذیرش اطفال مورد استفاده قرار بگیرند.

زالی با بیان اینکه امروز در بیمارستان امام حسین(ع) چهارمین واحد آی سی یو به همت رییس بیمارستان و عوامل اجرایی، راه اندازی شده است، گفت: بنابر این ۶۰ تخت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان امام حسین(ع) ظرفیت جدیدی را در شرق تهران ایجاد کرده است.

زالی با بیان اینکه خوشبختانه دز سوم واکسن در روزهای اخیر با استقبال بیشتری از سوی شهروندان تهرانی رو به رو بوده است، گفت: در حال حاضر در تهران حدود ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن تزریق شده است که از این تعداد ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار مربوط به دوز اول، ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز مربوط به دوز دوم و بالغ بر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز مربوط به دوز سوم بوده است.

وی ادامه داد: تا هفته گذشته متوسط تزریق واکسن در تهران به ۵۰ تا ۶۰ هزار دوز در روز کاهش یافته بود ، اما در طول ۷۲ ساعت گذشته به بالای ۱۰۰ هزار دوز واکسن در روز رسیده است و دیروز بالای ۱۲۰ هزار دوز واکسن در تهران تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت مراکز واکسیناسیون در تهران به گونه ای است که می‌توان این مقدار را به سه برابر افزایش داد، گفت: بنابر این از شهروندان تهرانی خواهش می‌کنیم که کسانی که تا کنون هرگز واکسن را دریافت نکرده اند هرچه سریعتر به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند و سایر افراد نیز برای تکمیل دوز دوم هرچه سریعتر اقدام کنند.

 زالی ادامه داد: خوشبختانه برای دوز سوم نیز با اقبالی که شهروندان نشان داده اند، آمار واکسیناسیون به خوبی در حال رشد است و امیدواریم که بتوانیم گپ بین دوز دوم و سوم را هرچه سریعتر پوشش دهیم.

 زالی درباره وضعیت مدارس توضیح داد: درباره بحث تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می‌کند و با توجه به اعلام استاندار تهران در هفته گذشته مبنی بر غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی، کارگروه مشترکی بین ستاد کرونای تهران و وزارت بهداشت شکل گرفته است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی ادامه داد: در استان تهران ۷ هزار و ۹۰۰ باب مدرسه در مقاطع مختلف وجود دارد که با طراحی یک نرم افزار مشترک بین ما و آموزش و پرورش اطلاعات بهداشتی در طول روزهای گذشته در آن ثبت شده است و گزارش تحلیلی و تفسیری درباره میزان ابتلا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تغییرات لازم برای بهینه سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستاد استان تهران انجام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید