کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در این شهرها/ یخبندان در راه است

کدخبر: ۴۷۴۹۵۸
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا آخرین پیش‌بینی‌های جوی نقاط مختلف کشور را با تاکید بر ۲ روز پایانی هفته بیان کرد.
 کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در این شهرها/ یخبندان در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی همراه با کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز(۱۹ بهمن‌ماه) در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

گرداندن فرد حمله کننده به مامور ناجا در خیابان‌ها/ چوب در آستین متهم +عکس

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پنجشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به کشور در مناطقی از غرب، شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد، گفت: شدت بارش در این روز در نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان خواهد بود. همچنین در این روز در جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید در برخی مناطق می‌تواند باعث خیزش گردوخاک شود.

اگر سود سهام عدالت برای شما واریز نشده است بخوانید!

عکسی دیده نشده از مرد سوری در کنار غزل دختر 17 ساله اهوازی در ترکیه

وی افزود: جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) گستره فعالیت این سامانه، علاوه بر مناطق ذکر شده، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سواحل دریای خزر را نیز دربر خواهد گرفت.

ضیاییان در ادامه گفت: شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور، سواحل دریای خزر، شمال استان فارس و جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش‌ها ادامه خواهد داشت. در این روز در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما در برخی مناطق کشور اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ بهمن‌ماه) در سواحل دریای خزر کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در شمال غرب، غرب کشور و دامنه های جنوبی البرز کاهش نسبی دما حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه (۱۹ تا ۲۰ بهمن‌ماه) خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۰ بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۵  درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه ( ۲۱ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری و غبار صبحگاهی و در بعداز ظهر به‌تدریج ابری و وزش باد با احتمال بارش باران با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۴  و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با  دمای ۱۰- و۵-  درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید