خط و نشان جانسون برای روسیه

کدخبر: ۴۷۴۹۷۵
جانسون نسبت به بکارگیری جنگنده‌های تایفون نیروی هوایی و رزمناوهای این کشور برای حفاظت از جنوب شرق اروپا ابراز آمادگی کرد.
خط و نشان جانسون برای روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رویترز اعلام کرد، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت، در صورت حمله روسیه به اوکراین تحریم‌ها و دیگر تدابیر (تنبیهی) علیه آن کشور آماده خواهد شد و وی از پارلمان این کشور خواسته تحریم‌هایی را ضد مقامات مسکو طراحی کند.

جانسون همچنین نسبت به بکارگیری جنگنده‌های تایفون نیروی هوایی و رزمناوهای این کشور برای حفاظت از جنوب شرق اروپا ابراز آمادگی کرد. 

به گفته وی، بن والاس وزیر دفاع و لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس به زودی به مسکو سفر می کنند. 

جانسون افزود: دولت همچنین از پارلمان انگلیس خواهد خواست تا طیف گسترده‌ای از شخصیت های حقیقی و حقوقی از جمله شرکت‌های مرتبط با دولت روسیه یا فعال در بخش های راهبردی را تحریم کند. ما از بیانیه دولت آلمان در مورد تجدیدنظر در خط لوله استریم ۲ در صورت رویارویی استقبال می کنیم. لندن همچنین آماده اعزام و استقرار نیروهای جنگی ناتو تحت امر انگلیس در استونی است. 

وزارت امور خارجه روسیه اواسط ماه دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) فهرستی از خواسته‌های خود را از آمریکا و ناتو ارائه داد. بر اساس دو پیش‌نویس،  روسیه از آمریکا و ناتو خواسته اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و میزان نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند. همچنین هیچ پایگاه نظامی در کشورهای عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی احداث نکنند. واشنگتن با این خواسته‌ها مخالفت کرد، اما برای گفت‌وگوی طرفین به منظور شفاف‌سازی و کاستن از تنش ها ابراز آمادگی کرد.

گفت‌وگوهای نمایندگان دو طرف در ژنو اواسط ماه ژانویه (۲۰ و ۲۱ دی) به نتیجه ای منجر نشد و با تشدید تنش ها، استقرار نیروهای نظامی دو طرف در مرزهای اوکراین و افزایش احتمال بروز جنگ، مسکو طی روزهای گذشته شاهد سفر مقامات اروپایی از جمله امانوئل مکرون (دیروز، دوشنبه، ۱۸ بهمن) و سفر قریب الوقع اولاف شولتس (هفته آینده، ۱۸ فوریه، ۲۹ بهمن) برای کاستن از آتش جنگ بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید