نشست همکاری های رسانه ای ایران و پاکستان در لاهور برگزار شد

کدخبر: ۴۷۵۰۷۷
اقتصادنیوز: نشست بررسی همکاری‌های رسانه‌ای میان ایران و پاکستان به میزبانی خانه فرهنگ ایران در شهر «لاهور» برگزار شد.
نشست همکاری های رسانه ای ایران و پاکستان در لاهور برگزار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نشست بررسی همکاری‌های رسانه‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی خانه فرهنگ ایران در شهر «لاهور» و با حضور سرکنسول ایران و اعضای رسانه جهانی بانوان برگزار شد.

نمایندگان تشکل "رسانه جهانی بانوان" روز سه‌شنبه با حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران با «محمد رضا ناظری» سرکنسول و «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ کشورمان دیدار کردند.

بانوان رسانه‌ای پاکستانی در این دیدار ضمن تاکید بر تمایل خود برای هم افزایی با ایران در حوزه رسانه و خبر، خواستار توسعه روابط رسانه ای بین دو کشور همسایه و مسلمان، ایران شدند. 

 

محکومیت تحریم‌های ظالمانه آمریکا 

خانم «مونیزا معین» رئیس این تشکل رسانه‌ای و ۱۲ نفر از دست اندرکاران و مسئولان آن و دیگر فعالان رسانه ای، ضمن تجلیل از ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر تحریم های غیرانسانی اقتصادی آمریکا و متحدانش علیه ایران، موضع جمهوری اسلامی و مردم ایران در حمایت از مظلومین و مبارزه با قدرت های باطل را برای امت اسلامی و کشورهای جهان الگو دانستند.

 

انقلاب اسلامی ایران روزنه امید برای ملت‌های مظلوم

ناظری، سرکنسول ایران در لاهور نیز با بیان اهمیت رسانه و مطبوعات در بیان حقیقت و اخبار درست در جامعه گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) ۴۳ سال قبل تحولی بزرگ در ایران و منطقه بوجودآورد به نحوی که این انقلاب روزنه امید برای مظلومان و ملت‌های مستضعف در مبارزه با قدرت های باطل و زورگو شد.

وی رژیم صهیونیسنی را عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه خواند و گفت: متاسفانه قدرت های باطل به کمک رسانه های خود در یک سناریو پیچیده همیشه تلاش می کنند تا با تولید بحران ها در کشورهای اسلامی از جمله در عراق، سوریه، افغانستان و یمن افکار عمومی را از موضوع اصلی یعنی رژیم اشغالگر قدس منحرف سازند. 

نشست همکاری های رسانه ای ایران و پاکستان برگزار شد

سرکنسول کشورمان با بیان وضعیت دردناک مردم مظلوم یمن گفت: ما در روزهای اخیر شاهد قتل و عام مردم یمن بودیم و متاسفانه دنیا فقط نظاره گر آن بود.

وی از رسانه های پاکستان خواست واقعیت های میدانی یمن و جنگ تحمیلی بر مردم این کشور را به صورت مستقل پوشش دهند.

جعفر روناس رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور نیز با ابراز خرسندی از حضور فعالان بانوان در عرصه رسانه در خانه فرهنگ  همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی گفت: زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشتند به نحوی که اگر مشارکت آنها در مبارزه با رژیم شاهنشاهی نبود شاید این انقلاب به وقوع نمی پیوست.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی به صفر رسیدن شکاف تحصیلات جنسیتی است به نحوی که بیش از ۵۱ درصد از جمعیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس نمایندگی فرهنگی کشورمان خاطرنشان کرد: طبق آمار یونسکو، سهم مشارکت زنان در جهان در تحقیق و توسعه ۳۰ درصد است. از سوی دیگر سهم مشارکت زنان در تحقیق و توسعه در ایران، ۵.۳۱ درصد است که نشانگر حضور فعال زنان و بانوان در این کشور است.

وی افزود: زنان ایرانی در عرصه های مختلف ورزشی نیز نسبت به کشورهای منطقه ای و اسلامی رشد چشمگیری داشته اند به نحوی که در رشته های والیبال، فوتبال، بسکتبال، ورزش های مختلف رزمی در مسابقات منطقه ای و بین المللی پیروزی های چشمگیری داشته اند و توانسته اند با حفظ حجاب اسلامی مدال های فراوانی برای کشور خود به ارمغان آورند.

نشست همکاری های رسانه ای ایران و پاکستان برگزار شد

جعفر روناس در پایان با اعلام آمادگی خانه فرهنگ ایران در همکاری با گروه رسانه جهانی بانوان گفت: رسانه های پاکستان و ایران ضمن تبادلات رسانه ای از جمله خبر و گزارش های تحلیلی باید در برابر تبلیغات نادرست جبهه غرب از منافع ملی و اسلامی یکدیگر حمایت کنند. 

مونیزا معین، رئیس رسانه جهانی بانوان ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: این تشکل رسانه‌ای با مشورت و حمایت معنوی سرکنسول ایران در لاهور و تحت سرپرستی استانداران ایالت سند و پنجاب در عرصه های فرهنگی، توسعه گردشگری و رسانه ای برای بانون در پاکستان و بین دو کشور همسایه فعالیت می کند. 

وی بر توسعه همکاری های رسانه ای، گردشگری و فرهنگی بین دو کشور همسایه و برادر تاکید کرد و گفت: ایران و پاکستان دارای ظرفیت های بیشماری هستند که باید شناسایی و توسعه یابند. 

سمبل رانا؛ معاون رسانه جهانی زنان نیز با اعلام آمادگی برای سفر هئیتی از این تشکل به ایران گفت: زنان ایران و پاکستان با مشارکت در فعالیت های رسانه ای میتوانند برای قربت و همگرایی دو ملت نقش آفرینی کنند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید