وضعیت هوای تهران در ۲۲ بهمن

کدخبر: ۴۷۵۵۷۱
با تقویت ناپایداری جوی تا اواخر وقت جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) و افزایش تندی باد همراه با احتمال بارش، از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.
وضعیت هوای تهران
در ۲۲ بهمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران امروز(۲۲ بهمن‌ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) با وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

رشد تدریجی ناپایداری جوی در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. با تقویت ناپایداری جوی تا اواخر وقت جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) و افزایش تندی باد همراه با احتمال بارش، از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

تداوم بارش همراه با وزش باد مؤثر تا صبح روز شنبه (۲۳ بهمن‌ ماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد. کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند.

با عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۷ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید