گاف های بایدن نگران کننده شد/ رئیس‌جمهور آمریکا مشکل سلامت روانی دارد؟

کدخبر: ۴۷۵۸۶۵
در اثر تغییر واژگان از سوی بایدن این گمانه زنی پیش آمده است که رئیس جمهوری آمریکا از نظر ذهنی و ادراکی دچار تنزل شده است.
گاف های بایدن نگران کننده شد/ رئیس‌جمهور آمریکا مشکل سلامت روانی دارد؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا حین بررسی بحران افغانستان و تصمیم دولتش درباره خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در اوت ۲۰۲۱ به صورت موقت رشته کلام را از دست داد و ضمن اعلام این موضوع که خروج از افغانستان هوشمندانه‌ترین کاری بود که می‌شد انجام داد، گفت: ببینید، زمان خوبی برای خروج نبود اما اگر ما این کار را انجام نمی‌دادیم، ژنرال‌ها اذعان می‌کردند که ما باید سربازان بیشتری را به آنجا می‌فرستادیم.

اسپوتنیک گزارش داد، بایدن همچنین در مصاحبه خود با شبکه خبری NBC ادامه داد: هیچ راهی برای متحد کردن اوکراین وجود ندارد- منظورم عراق- افغانستان است!

این تغییر واژگانی از سوی بایدن آن هم ظرف چند ثانیه در این مصاحبه به سرعت در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و این گمانه زنی پیش آمد که رئیس جمهوری آمریکا از نظر ذهنی و ادراکی دچار تنزل شده است.

یکی از کاربران به شوخی نوشت: این چه شوخی‌ای است! همه جهان به ما می‌خندد.

یکی دیگر از کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز نوشت: واقعا شبکه ان.بی.سی چنین مصاحبه‌ای را نمایش می‌دهد؟

یکی از همین کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز نوشت: او را راحت بگذارید. او لکنت زبان دارد. یک لکنت زبان نادر که باعث می‌شود بایدن چیزهایی را به صورت رندومی و اشتباه به زبان بیاورد. مردم می‌گویند "او را به حال خودش رها کنید" او مشکل لکنت زبان دارد!

یکی دیگر هم نوشت: خوب شاید هم اینها نشانه‌ای از زوال عقل باشد و نشانه‌ای برای دشمنان آمریکا که این زمان خوبی است که از آمریکا استفاده ببریم.

بعضی‌ها هم به گاف‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا اشاره کردند که زمانی مدعی شده بود در دوران جنگ انقلاب آمریکا فرودگاه‌هایی در کشور وجود داشتند!

مساله سلامت روان بایدن از سوی مقام‌ها و چهره‌های رسانه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا محل مناقشه و بحث بوده است. این رئیس جمهوری ۷۹ ساله که از دو آنوریسم مغزی جان سالم به در برده در ژانویه ۲۰۲۲ تاکید کرد که اصلا برایش مهم نیست نیمی از آمریکایی‌ها بگویند از نظر ذهنی و روانی مناسب نیست. همسرش "جیل" به منتقدان گفته بود که دست از سر بایدن بردارند.

همین اواخر، گروهی از قانونگذاران جمهوری خواه به بایدن، پزشک و مشاور پزشکی ارشدش نامه‌هایی را ارسال و تاکید کردند تا رئیس جمهوری باید فورا آزمون ادراک بدهد و نتایجش را با مردم آمریکا به اشتراک بگذارد. این نامه‌ها پس از آن ارسال شد که او یک خبرنگار را در پی پرسشی درباره تورم، "احمق حرام زاده" خوانده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید