ترامپ هنوز با رهبر کره شمالی در ارتباط است؟

کدخبر: ۴۷۵۸۹۹
رئیس جمهور سابق آمریکا خبرنگار نیویورک تایمز را بابت اینکه گزارش کرده بود هنوز با رهبر کره شمالی در ارتباط است، به شدت مورد انتقاد قرار داد.
ترامپ هنوز با رهبر کره شمالی در ارتباط است؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: ‌یک کتاب جعلی دیگر از سوی خبرنگاری که از من چیزی نمی‌داند؛ مگی هابرمان خبرنگار نیویورک تایمز. او درباره روابط من با رهبران خارجی داستان پردازی می‌کند.

دیلی میل گزارش داد، ترامپ ادامه داد: او مدعی است که من با رهبر کره شمالی صحبت می‌کنم اما نه با رهبران دیگر جهان و این درست نیست.

این پیام از سوی ترامپ پس از آن منتشر شد که گزارش هابرمان روز پنجشنبه توسط سایت آکسیوس نیز به اشتراک گذاشته شد که افشا کرد کارمندان ساکن کاخ سفید توده‌ای از کاغذهای تکه شده را که باعث گرفتگی توالت‌ها شده بودند، پیدا کردند.

اخیرا با مطرح شدن این مساله که ترامپ ۱۵ جعبه سند از آرشیو ملی و سوابق دولتی را با خودش از کاخ سفید به مارالاگو آورده، در تیتر رسانه‌ها قرار گرفت.

روز پنجشنبه ترامپ همچینن بابت داستان هابرمان مبنی بر اینکه کارمندان کاخ سفید اسنادی را در توالت‌های ساکنان این کاخ پیدا کردند، خشمگین شد و گفته بود: یک داستان تقلبی و ساختگی دیگر یعنی من اسناد و مدارکی را به توالت کاخ سفید انداختم تا آنها را معدوم کنم! این واقعا نادرست و ساخته و پرداخته یک خبرنگار است تا بتواند برای کتاب تخیلی‌اش در میان مردم مخاطب جذب کند.

حالا وزارت دادگستری و کنگره آمریکا در حال بررسی این مساله هستند که در راس آن تحقیقات در جریان از سوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره رویدادهای ششم ژانویه و حمله به کنگره است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین گفت: دموکرات‌ها از چنین داستانی از سوی این خبرنگار استفاده می‌کنند و کمیته غیر منتخب هم از آن برای لاپوشانی این مساله بهره می‌برد که کشور ما در دوران ریاست جمهوری بایدن چقدر وحشتناک شده است.

ترامپ در بیانیه دیگری در روز جمعه اقدام کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا را "کاملا غیرمشروع و اقدامی مارکسیستی" خواند.

وی مدعی شد: کمیته غیر منتخب و نانسی پلوسی (رئیس دموکرات مجلس) کاملا از کنترل خارج هستند، مردم بیگناه را می‌ترسانند، تلفن شخصی و سوابق بانکی را توقیف می‌کنند و از پلیس کنگره برای جاسوسی از اعضای کنگره بهره می‌برند.

اظهارات ترامپ درباره گزارش خبرنگار نیویورک تایمز امکان را برای تفسیر باز می‌گذارد چون مشخص نیست که آیا رئیس جمهوری سابق آمریکا این مساله را رد می‌کند که با کیم جونگ اون حرف می‌زند یا اینکه روابطش را با سایر رهبران جهان قطع کرده است.

کتاب این خبرنگار با عنوان "مرد با اعتماد به نفس" چهارم اکتبر منتشر می‌شود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اینکه دولت بایدن چه فکری درباره گزارش این خانم خبرنگار درباره ارتباط کنونی ترامپ با رهبر کره شمالی دارد، گفت: ترامپ دیگر رئیس جمهور نیست. اکنون رئیس جمهوری آمریکا بایدن است و او تنها کسی است که از جانب آمریکا دیپلماسی را اجرایی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید