عراق مشتری تسلیحات نظامی کدام کشورها شد؟

کدخبر: ۴۷۶۱۷۳
فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق تاکید کرد که برنامه‌هایی برای افزایش آن‌ها و افزایش لشکرها و تیپ‌ها به منظور افزایش توانمندی‌های ارتش این کشور وجود دارد.
عراق مشتری تسلیحات نظامی کدام کشورها شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عراق قصد دارد با خرید جنگنده ، پهپاد، تانک، ضدهوایی و چندین سامانه دفاعی از سه کشور روسیه، فرانسه و پاکستان توان نظامی خود در زمینه نیروی هوایی و زمینی را افزایش دهد.

یک منبع امنیتی بلندپایه عراق امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) با اشاره به اینکه نیروهای عراقی اکنون از تانک‌های آبرامز آمریکا و «تی ۹۰» روسیه استفاده می‌کنند، اظهار داشت: برنامه‌هایی برای افزایش تعداد تانک‌ها، لشکرها و گردان‌ها به منظور افزایش قدرت ارتش عراق وجود دارد. 

وی افزود: عراق قصد دارد برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) و تانک‌های پیشرفته یک هیات عالی رتبه امنیتی را به روسیه، فرانسه و پاکستان اعزام کند. 

از سوی دیگر، پایگاه «اخبار دفاعی» (Defense News) به نقل از «نورمان ریکلفس» رئیس مشاوره ژئوپلتیک موسسه «NAMEA Group» نوشت که ارتش عراق برای دست‌یابی به چندین سامانه دفاعی از منابع مختلف تلاش می‌کند.  

وی افزود: عراق برای دست‌یابی به جنگنده‌های «رافال» فرانسه و هواپیماهای بدون سرنشین و توپخانه در تلاش است. 

ریکلفس با بیان اینکه فرانسه پیشنهاد فروش ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را داده و وزارت دفاع عراق در حال بررسی تحلیل‌های فنی است، گفت که قرار است در آینده نزدیک یک هیات عراقی برای بررسی پهپادها به فرانسه سفر کند. 

وی اظهار داشت: عراق همچنین درباره پهپادهای پاکستانی در حال مذاکره است زیرا پاکستان نیز پیشنهاد فروش ۲۰ پهپاد را [ به عراق ] داده است اما وزارت دفاع [ این کشور ] همچنان در حال بررسی این پیشنهاد است. 

رئیس مشاوره ژئوپلتیک موسسه «NAMEA Group» با اشاره به اینکه نیروی هوایی عراق قصد دارد ۱۴ فروند جنگنده «رافال» فرانسوی را با هزینه ۲۴۰ میلیون دلار خریداری کند که به جای پول آن، نفت پرداخت می‌شود، افزود: نیروی هوایی عراق به خرید یک سوپر موشاک که یک هواپیمای آموزشی است، نزدیک شده است. 

پیش از این سپهبد «قاسم المحمدی» فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق در گفتگو با خبرگزاری عراق (واع) وجود قراردادهای جدید برای واردات پهپادها و توپخانه‌های پیشرفته از فرانسه را تایید کرده بود.  

وی بیان کرد که در تسلیحات [ عراق ] دو جهت وجود دارد. اول تانک‌های پیشرفته آمریکایی که تانک‌های «برامز هستند» و  تانک‌های «T-90»  روسی که ما تعداد زیادی از آن‌ها را معادل برامز در اختیار داریم و همچنین خودروهای زرهی و بسیاری از تجهیزات موجود. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق تاکید کرد که برنامه‌هایی برای افزایش آن‌ها و افزایش لشکرها و تیپ‌ها به منظور افزایش توانمندی‌های ارتش این کشور وجود دارد. 

وی توضیح داد که قراردادهای زیادی وجود دارد که شامل پهپادهای مسلح است که به مدت ۳۰ ساعت در حریم هوایی عراق پرواز می‌کنند و قادر به هدف قرار دادن اهداف و رصد مستمر مناطق مختلف هستند و توانایی و کارایی خود را ثابت کرده اند. 

المحمدی به این موضوع اشاره کرد که کار واردات توپ جنگی با دقت بالا که از فرانسه وارد خواهد شد به اتمام رسیده و همچنین قراردادهایی برای سلاح‌هایی دید در شب وجود دارد که بخشی از آن‌ها به بندر رسیده و بخشی دیگر در کارخانه‌ها هستند.  

وی با بیان اینکه تمایل جدی برای توسعه تسلیحات عراقی وجود دارد، افزود: پروژه‌هایی آغاز شده که خودمان بتوانیم آن‌ها را بسازیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید