واکنش آمریکا به عقب نشینی روسیه از مرز اوکراین

کدخبر: ۴۷۶۶۰۰
«جولیان اسمیت» نماینده آمریکا در ناتو مدعی شد که واشنگتن به دنبال راستی آزمایی اظهارات روسیه مبنی بر عقب نشینی بخشی از نیروهایش از مرز اوکراین است.
واکنش آمریکا به عقب نشینی روسیه از مرز اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر نماینده آمریکا درحالی از بررسی صحت خبر عقب نشینی بخشی از نیروهای روسیه از مرز اوکراین خبر داد که همزمان، دبیرکل ناتو با لحنی پرکنایه از خوشبینی محتاطانه نسبت به این اقدام سخن گفت.

وی در ادامه این ادعا افزود: باید راستی آزمایی و بررسی کنیم. می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که منظور دقیق آنها از کاهش تنش را می‌فهمیم و بررسی کنیم که آیا این اتفاق واقعاً رخ می‌دهد.

اسمیت همچنین ابراز امیدواری کرد که اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مبنی بر آمادگی برای انجام دور جدیدی از گفتگوها معتبر باشد.

این اظهارات در حالی است که وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد تعدادی از نظامیان این کشور که در مرز اوکراین مستقر شده بودند، در حال بازگشت به پایگاه‌های دائمی خود در روسیه هستند.

بر اساس این گزارش، پس از پایان رزمایش‌های اخیر روسیه، آغاز بازگشت تعدادی از نظامیان این کشور از نزدیکی مناطق مرزی با اوکراین آغاز شده است.

همزمان، رویترز هم به نقل از «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نوشت: نشانه‌هایی مبنی بر تداوم دیپلماسی از سوی روسیه دریافت می‌کنیم. این زمینه ساز خوشبینی محتاطانه است. اما تاکنون از جانب روسیه نشانه‌ای مبنی بر کاهش تنش میدانی ندیده ایم. روسیه اغلب بعد از پایان رزمایش، تجهیزات خود را در محل باقی می‌گذارد که به گمانه زنی درباره احتمال بازگشت آنها منجر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید