ماجرای شنیدنی مسلمان شدن یک دختر زرتشتی!

کدخبر: ۴۷۷۱۷۴
اقتصادنیوز: کارگردان گروه نمایشی هنر مقدس، خاطره جالبی از کار در حوزه تئاتر مذهبی بیان می کند.
ماجرای شنیدنی مسلمان شدن یک دختر زرتشتی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مریم شعبانی نویسنده و کارگردان که در زمینه تئاتر مذهبی فعالیت می‌کند، تازه‌ترین اثرش را درباره زندگینامه حضرت فاطمه (س) به نمایش درآورد. بخش‌هایی از صحبت‌های مریم شعبانی را مرور می‌کنیم. 

درباره اولین اثرتان توضیح دهید.

من و همسرم از سال ۸۸ شروع به کار کردیم عنوان کارمان هم هنر مقدس بود. این کار سبکی را به صورت تئاتر و تعزیه در محرم روی صحنه برد؛ سبکی که در آن اشعاری را به شکل تئاتر و تعزیه درآوردیم و روایت عاشورا را نشان دادیم. تمامی کارهایمان هم فقط با حضور بانوان بود و حتی همسرم یک بار هم تئاتر ما را ندیده است. اولین کاری که انجام دادم و بر روی صحنه به نمایش درآمد ، اقلیما بود. اثری که در واقع ترکیبی بود از آفرینش حضرت آدم و حوا و بحث عاشورا و وقایع عاشورا و به زمان کنونی مدافعان حرم می رسید.

تاثیرپذیری کارتان به چه صورت است؟

در میان تماشاگرانمان دختر زرتشتی مذهبی داشتیم که در پایان نمایش به درب اتاق کارمان آمد و درخواست دیدار من را داشت، ولی چون مشغول به کار بودم درخواستش را نتوانستم برای آن زمان بپذیرم. آن دختر دوباره اصرار کرد که کار مهمی با من و عوامل دارد به او پیشنهاد دادم که برود جلوی استیج و بازیگران را ببیند وقتی به عوامل رسید، گفت که زرتشتی مذهب است و چند سالی می‌شود که قصد دارد مسلمان شود اما به یقین کامل نرسیده بود، ولی داستانی که در تئاتر ما از امام حسین (ع) شنید و ارتباطی که با آن برقرار کرد، به یقین کامل رسید و حتی می‌تواند خانواده اش را هم متقاعد کند تا آن‌ها هم به دین اسلام ایمان بیاورند. این بهترین خاطره‌ای بود که برای من و اعضای گروه هنر مقدس ثبت شد به این نتیجه رسیده ام که یک تئاتر تا چه حد می‌تواند زندگی آدم‌ها را تغییر دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید