آمریکا به روسیه هشدار جدی داد!

کدخبر: ۴۷۷۳۵۵
معاون بایدن گفت: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، با «هزینه‌های بی سابقه» مواجه خواهد شد.
آمریکا به روسیه هشدار جدی داد!

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نشست کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر  هشدار مقام‌های واشنگتن به مسکو درباره تبعات «حمله روسیه به اوکراین» را تکرار کرد.

در حالی که تنش‌های کشورهای غربی و روسیه بر سر اوکراین ادامه دارد، کامال هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه (امروز) در نشست «کنفرانس امنیتی مونیخ » درباره این تنش‌ها اظهارنظر کرد و بار دیگر به تکرار اتهام‌زنی‌های اخیر واشنگتن علیه مسکو پرداخت.

نفر دوم دولت جو بایدن در سخنرانی خود در این نشست، هشدارهای دولت آمریکا و برخی متحدانش درباره تدارک روسیه برای حمله قریب الوقوع به اوکراین را تکرار کرد و گفت: «بنیان و اساس امنیت اروپا در اوکراین در معرض تهدید مستقیم قرار گرفته است».

معاون رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به حاضران گفت: «بگذارید روشن و شفاف حرف بزنم: با قاطعیت می‌توانم بگویم اگر روسیه بیشتر (از قبل) به اوکراین حمله کند، آمریکا و شرکای ما هزینه‌های قابل توجه و بی‌سابقه‌ای را تحمیل خواهند کرد».

کامالا هریس در کنفرانس امنیتی مونیخ بر تعهد آمریکا به امنیت کشورهای عضو ناتو و مواضع همسوی کشورهای عضو این ائتلاف تاکید کرد و گفت: «ما قوی هستیم. به ناتو و ائتلافمان تعهدی ناگسستنی وجود دارد».

معاون جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا البته تاکید کرد که در موضوع تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین، «ما هنوز برای یک راه حل دیپلماتیک آمادگی داریم اما البته کاملا چشمانمان باز است و (در صورت حمله روسیه به اوکراین) باید عواقبی متوجه این کشور شود».

این مقام ارشد آمریکایی در بخش‌های مختلف سخنرانی امروز خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با اتهام زنی علیه روسیه مدعی شد که این کشور درصدد حمله به اوکراین است. هریس گفت: «مرز هیچ کشوری نباید با توسل به زور تغییر یابد».

این مقام ارشد دولت دموکرات جو بایدن در بخش دیگری از سخنانش به تمجید از اقدامات تحریک‌آمیز این کشور در شرق اروپا به بهانه مقابله با «تهدیدات روسیه» پرداخت و گفت: «ما ۶ هزار نظامی دیگر را در رومانی مستقر کرده‌ایم...نیروهای ما برای جنگ در اوکراین اعزام نخواهند شد بلکه برای دفاع از ناتو اعزام می‌شوند».

اظهارات کامالا هریس علیه روسیه و تهدید او به اعمال تحریم‌های بی سابقه در صورت «حمله به اوکراین» در شرایطی انجام شده که مقام‌های مسکو طی هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که روسیه قصدی برای حمله به اوکراین ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید