اعلام آمادگی ایران برای میزبانی هیات نروژی جهت پیگیری روند توسعه روابط

کدخبر: ۴۷۷۵۷۶
امیرعبداللهیان ضمن ابراز خوشحالی از بهبودی همتای نروژی خود از کرونا، روابط صد و پانزده ساله دیپلماتیک بین تهران و اسلو را مبنای عالی برای توسعه و گسترش بیش از پیش و همه جانبه روابط بین دو کشور دانست و آمادگی کشورمان را برای میزبانی هیات نروژی در سطح معاون وزیر امور خارجه این کشور برای هماهنگی و پیگیری روند توسعه روابط اعلام کرد.
اعلام آمادگی ایران برای میزبانی هیات نروژی جهت پیگیری روند توسعه روابط

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با خانم آنیکن هویتفلد همتای نروژی خود در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مذاکرات هسته‌ای در وین گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از بهبودی همتای نروژی خود از کرونا، روابط صد و پانزده ساله دیپلماتیک بین تهران و اسلو را مبنای عالی برای توسعه و گسترش بیش از پیش و همه جانبه روابط بین دو کشور دانست و آمادگی کشورمان را برای میزبانی هیات نروژی در سطح معاون وزیر امور خارجه این کشور برای هماهنگی و پیگیری روند توسعه روابط اعلام کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضرورت پیگیری روابط تجاری و اقتصادی ایران و نروژ به موازات و مستقل از مذاکرات وین را یادآور شد و تاکید کرد: می توانیم در چند حوزه به ویژه صنعت نفت و گاز، کشاورزی، انرژی های تجدید پذیر و شیلات همکاری ها را گسترش دهیم.

امیرعبداللهیان افزود: خوشبختانه اسناد پایه ای و توافقات خوبی از گذشته بین دو کشور امضا شده و مبنای درستی برای گسترش همکاری ها وجود دارد که نیازمند پیگیری جدی و اجرایی شدن این توافقات می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موقعیت راهبردی کشورمان، مسیرهای ترانزیت جنوب و شمال را ظرفیتی برای تسهیل دسترسی کشورهای اروپایی از جمله نروژ به منطقه آسیای مرکزی و قفقاز توصیف کرد.

خانم آنیکن هویتفلد وزیر امور خارجه نروژ نیز ضمن  استقبال از دعوت همتای ایرانی خود برای سفر به تهران، لزوم استمرار رایزنی ها و مشورت های سیاسی بین تهران و لسو و تبادل هیات ها برای پیگیری توسعه روابط را مورد تاکید قرار داد.  

خانم آنیکن هویتفلد در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به اوضاع افغانستان و وضعیت بغرنج مردم این کشور به خصوص کودکان و زنان افغانستان، از اقدامات ایران در کمک به مردم این کشور و میزبانی آوارگان  افغانستانی تقدیر کرد. 

وزیر امور خارجه نروژ همچنین ابراز  امیدواری کرد با حصول توافق در مذاکرات وین شاهد آغاز فصل جدیدی از روابط اقتصادی با ایران باشیم و نروژ برای گسترش همه جانبه و بدون محدودیت روابط با ایران آمادگی کرد. 

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  و نروژ در این دیدار در خصوص آخرین اوضاع افغانستان و یمن نیز رایزنی و تبادل نظر کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید