وزیر دفاع اوکراین: آماده و قادر به دفاع از خود هستیم

کدخبر: ۴۷۸۱۳۳
وزیر دفاع اوکراین با انتشار بیانیه‌اش در توییتر گفت: ما آماده و قادر به دفاع از خود و حاکمیت خودمان هستیم. با این حال جهان نمی‌تواند ساکت بماند.
وزیر دفاع اوکراین: آماده و قادر به دفاع از خود هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه اسکای نیوز اعلام کرد، وزیر دفاع اوکراین امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد که کشورش "آماده است و می‌تواند از خودش و حاکمیتش" دفاع کند. با این حال او به نوعی خواستار واکنش جهان و اعمال تحریم‌هایی از جانب جامعه بین‌المللی شد.

 به دنبال آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه استقلال دو منطقه جدایی‌طلب در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت، اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای گفت، اوکراین همچنان "مصمم و آرام" باقی مانده است.

وزیر دفاع اوکراین با انتشار بیانیه‌اش در توییتر گفت: ما آماده و قادر به دفاع از خود و حاکمیت خودمان هستیم. با این حال جهان نمی‌تواند ساکت بماند.

او همچنین در بیانیه جداگانه‌ای گفت: چالش‌های دشواری در پیش رو قرار دارد. ضرر و زیان‌هایی در کار خواهد بود. ما باید از درد و رنج عبور کرده و بر ترس و نومیدی فائق آییم.

وزیر دفاع اوکراین هم‌چنین گفت که کرملین به دنبال "احیای اتحاد جماهیر شوروی" و ایجاد "دیوار برلین جدید" است.

رزنیکوف درباره راه دشوار پیش روی اوکراین و تلفات جانی احتمالی هشدار داده و گفته کشورش باید با تحمل سختی‌ها بر ترس و ناامیدی چیره شود.

در حالی که متحدان غربی کی‌یف درباره وضع تحریم‌ها علیه روسیه صحبت می‌کنند، رئیس جمهوری اوکراین به آنها تاکید می‌کند که باید موضعی سختگیرانه‌تری اتخاذ کنند. رئیس جمهوری اوکراین در جریان یک نشست خبری گفت که وزارت خارجه کشورش خواهان قطع روابط دیپلماتیک با روسیه شده و او سرگرم بررسی آن و برخی اقدامات عملی با توجه با تشدید تنش از سوی مسکو است.

همچنین نخست‌وزیر انگلیس در نشستی به مقام‌های کشورش گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه "مصمم به اجرای یک حمله تمام‌عیار به اوکراین" است. او همچنین تایید کرد که لندن فورا روسیه را با تحریم‌هایی هدف قرار می‌دهد. او پس از نشست اضطراری کبرا، گفت که رئیس‌جمهوری روسیه "کاملا قوانین بین‌المللی را تکه‌پاره کرده است."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید