موافقت اتحادیه اروپا با تحریم فردی برای به رسمیت شناخته شدن استقلال دونباس

کدخبر: ۴۷۸۱۵۶
اسکای نیوز نیز گزارش کرد که مقام‌های اتحادیه اروپا در حال بررسی این مساله هستند که دقیقا چه تحریم‌هایی علیه روسیه باید وضع شود.
موافقت اتحادیه اروپا با تحریم فردی برای به رسمیت شناخته شدن استقلال دونباس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، هیات فرانسه در اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، روسای هیات‌های اروپایی در اتحادیه در نشست امروز (سه شنبه) بروکسل اعلام کردند که به موضعی مشترک درباره واکنش به تصمیم روسیه درباره به رسمیت شناختن استقلال دونباس دست یافته‌اند.

این هیات همچنین اعلام کرد، قرار است علیه افراد و سازمان‌هایی که اتحادیه اروپا آنها را دخیل در جدیدترین تصمیم روسیه درباره شرق اوکراین می‌داند، اقداماتی صورت گیرد.

این هیات فرانسوی در اتحادیه اروپا همچنین در توئیتی نوشت: نشست روسای هیات‌های اروپایی در اتحادیه اروپا پایان یافته و طرف‌های حاضر در نشست به توافقی برای واکنش به تصمیم‌های روسیه دست یافته‌اند. تصمیم برای تصویب تحریم‌های هدفمند علیه افراد و سازمان‌های دخیل براساس رایزنی‌ها با شرکا و متحدان گرفته می‌شود.

هیات فرانسه همچنین اعلام کرد، اعمال تحریم از طریق روندی سریع صورت می‌گیرد و همچنین قرار است یک نشست دیگر با حضور نمایندگان دائم اتحادیه اروپا اواخر امروز در بروکسل برگزار شود.

در ادامه بیانیه این هیات همچنین آمده است: توافقی برای یک زمان بندی سریع برای تصویب تحریم‌ها به دست آمده و یک نشست جدید نیز در پایان امروز انجام می‌شود.

در این میان، اسکای نیوز نیز گزارش کرد که مقام‌های اتحادیه اروپا در حال بررسی این مساله هستند که دقیقا چه تحریم‌هایی علیه روسیه باید وضع شود. یکی از منابع کمیسیون اروپایی گفته که این تحریم‌ها شامل موارد ذیل می‌شود:

بیرون انداختن مناطق لوهانسک و دونتسک از توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و اوکراین، ممنوعیت تجارت اوراق قرضه دولتی روسیه در بازار اروپا، تحریم چند صد نفری اعضای دومای روسیه که به استقلال دو منطقه مذکور در استان دونباس رای مثبت دادند و تحریم کمپانی‌ها و بانک‌های دخیل در تامین مالی فعالیت‌های جدایی طلبان شرق اوکراین.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید