اعلام زمان احتمالی حمله تمام عیار روسیه به اوکراین

کدخبر: ۴۷۸۴۱۲
اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، ضمن اعلام افزایش تحریم‌ها علیه روسیه در واکنش به تجاوز این کشور به خاک اوکراین، ادعا کرد احتمالاً ظرف 24 ساعت آینده «تهاجم تمام عیار» به اوکراین صورت می‌گیرد.
اعلام زمان احتمالی حمله تمام عیار روسیه به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در شرایطی که استرالیا و نیوزلند سفیران روسیه را فراخواندند، نخست وزیر استرالیا ادعا کرد احتمالاً ظرف 24 ساعت آینده «تهاجم تمام عیار» به اوکراین صورت می‌گیرد.

احتمال تجاوز تا 24 ساعت آینده

به گزارش اسکای‌نیوز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، ضمن اعلام افزایش تحریم‌ها علیه روسیه در واکنش به تجاوز این کشور به خاک اوکراین، ادعا کرد احتمالاً ظرف 24 ساعت آینده «تهاجم تمام عیار» به اوکراین صورت می‌گیرد.

موریسون روز چهارشنبه گفت: «تهاجم به اوکراین عملاً آغاز شده است... این تهاجم نابه‌حق، غیرقابل توجیه، بی‌جهت و غیرقابل قبول است». به گفته او: «روسیه در اوج آمادگی برای تکمیل یک تهاجم تمام عیار به اوکراین است و این احتمال وجود دارد که ظرف 24 ساعت آینده این اتفاق به وقوع بپیوندد».

7

موریسون افزود استرالیا همیشه در مقابل «قلدران» می ایستد و این کار را در برابر روسیه در کنار شرکای هم‌عقیده خود از طریق اعمال تحریم‌هایی علیه افراد روسی به همراه مناطق دونتسک و لوهانسک انجام خواهد داد. او گفت: «دولت استرالیا بلافاصله تحریم‌ها را علیه افراد روس در پاسخ به تجاوز روسیه به اوکراین آغاز خواهد کرد». او افزود: «ما همچنین مقررات تحریم‌های علیه مناطق خودمختار سال 2011 را اصلاح خواهیم کرد تا تحریم‌های موجود در کریمه و سواستوپل را به مناطق دونتسک و لوهانسک گسترش دهیم و این اقدام ما را با شرکای کلیدی‌مان در آمریکا و بریتانیا همسو خواهد کرد».

فراخواندن سفرا

در این شرایط، بی‌بی‌سی گزارش داده استرالیا و نیوزلند سفیران روسیه را فراخواندند. هر دو وزارت خارجه استرالیا و نیوزلند روز چهارشنبه سفیران روسیه در این کشورها را فراخواندند تا مخالفت خود را با اقدامات ولادیمیر پوتین اعلام کنند. اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، گفت که دولت او هنوز اقدامی برای اخراج سفیر روسیه انجام نداده است - اما او در حال گفتگو با رهبران کشورهای دیگر است. اخراج سفیر یکی از شدیدترین اقدامات دیپلماسی خارجی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید