اولین واکنش رسمی وزارت خارجه اسرائیل به تحولات شرق اوکراین

کدخبر: ۴۷۸۴۲۹
اقتصادنیوز:«لیور خیاط» سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل نیز به تحولات شرق اوکراین واکنش نشان داد و از به رسمیت شناخته شدن دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین از سوی روسیه ابراز نگرانی کرد.
اولین واکنش رسمی وزارت خارجه اسرائیل به تحولات شرق اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اولین واکنش رسمی به تحولات اوکراین اعلام کرد که این رژیم از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند.

 «لیور خیاط» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز به تحولات شرق اوکراین واکنش نشان داد و از به رسمیت شناخته شدن دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین از سوی روسیه ابراز نگرانی کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می کند و نگران اقدامات انجام شده در شرق این کشور است».

خیاط در یک رشته توییت در خصوص تحولات اوکراین پیشنهاد ارائه کمک برای رفع مسئله اوکراین را مطرح کرد و نوشت: «اسرائیل خود را در نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص گام‌های برداشته شده در شرق اوکراین و تشدید جدی اوضاع شریک می‌داند و برای یک راه‌حل دیپلماتیک که به آرامش منتهی شود، امیدوار است و در صورت درخواست، آماده کمک است».

این مقام صهیونیست ضمن ابراز نگرانی از اوضاع صهیونیست‌ها و یهودیان ساکن شرق اوکراین ادامه داد: « اسرائیل از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند. اسرائیل نگران رفاه هزاران شهروند اسرائیلی ساکن در اوکراین و رفاه جامعه بزرگ یهودیان در این کشور است».

خیاط با ابراز آمادگی در خصوص کمک‌های بشردوستانه رژیم صهیونیستی به اوکراین نوشت: «اسرائیل آماده و مایل است تا فوراً کمک‌های بشردوستانه را بر اساس نیاز این کشور به اوکراین منتقل کند و در این خصوص این موضوع با مقامات اوکراینی در تماس است».

وی در پایان تأکید کرد: «اسرائیل به گفت‌وگو با شرکای خود در مورد راههایی برای بازگرداندن تلاش‌های دیپلماتیک به مسیر اصلی ادامه می دهد».

در پی تصمیم روسیه برای به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» و اعزام نیروی نظامی به این مناطق، کشورهای اروپایی و غربی فشارها به روسیه برای منزوی کردن این کشور را تشدید بخشیده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید