خبر خوش: تا دو روز آینده سرعت اینترنت بالا می رود

کدخبر: ۴۷۸۵۲۵
وزیر ارتباطات گفت: اقدامی که طی روزهای اخیر انجام دادیم، بیش از ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت شبکه‌ی مخابرات اضافه و کمک کردیم تا مشکل رفع شود و تصور دارم که طی یکی دو روز آینده مردم نتایج را ملاحظه خواهند کرد و در واقع افزایش کیفیت ارتباطات صورت خواهد گرفت.
خبر خوش: تا دو روز آینده سرعت اینترنت بالا می رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون مشکلات روزهای اخیر شبکه‌ اینترنت گفت: طی روزهای اخیر بیش از ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت شبکه‌ی مخابرات اضافه و کمک کردیم تا مشکلات شبکه‌ اینترنت رفع شود، لذا تصور دارم که طی یکی دو روز آینده مردم نتایج را ملاحظه خواهند کرد و در واقع افزایش کیفیت ارتباطات صورت خواهد گرفت.

دکتر عیسی زارع‌پور پیرامون وضعیت رشد ترافیک دیتا در ماه‌های اخیر و تاثیر آن بر مشکلات دسترسی کاربران به شبکه‌ی اینترنت، توضیح داد: رصد آمارها و شاخص‌های جهانی و همچنین مانیتورینگ ظرفیت‌های داخلی نشان می‌دهد که اتفاق ویژه‌ای در شبکه نسبت به گذشته نیفتاده است و ما همواره به دنبال افزایش کیفیت شبکه بوده و هستیم و از شهریورماه همزمان با اغاز بکار دولت سیزدهم بسته به نیاز مردم زیرساخت‌های ارتباطی کشور را تقویت کرده‌ایم.

ارتقاء ۷۰ درصدی ظرفیت شبکه‌ی زیرساخت کشور در دولت سیزدهم

وی افزود: این زیرساخت‌ها در بخش‌های حاکمیت یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت و سایر متولیان مشتمل بر شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای همراه و ثابت قابل تفکیک است تا لایه‌های دسترسی را تامین کنند که ما در اینجا نقش رگولاتوری را ایفا می‌کنیم. در این حوزه هر آنچه که در اختیار ما بوده، هم در ارتقاء کیفیت شبکه‌ی زیرساخت و هم نسبت به افزایش ظرفیت شبکه‌ی زیرساخت کشور اقدام کرده‌ایم و ۷۰ درصد به این ظرفیت اضافه شده است. در این مدت بر کیفیت شبکه هم تمرکز داشتیم و کیفیت شبکه تا حدی بالا رفته است که هم اکنون ظرفیت‌های جدیدی برای ترانزیت از ایران به سایر کشورها فراهم شده و نزدیک به ۴۰ درصد به ظرفیت ترانزیتی کشور افزوده شده است.

افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پهنای باند بین الملل کشور در دولت سیزدهم

زارع‌پور در ادامه‌ی پاسخ به سوال سیتنا افزود: پیرامون ظرفیت پهنای باند بین الملل هم از ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به ۲۰ درصد به ظرفیت پهنای باند بین الملل کشور افزوده شده است و به هر میزان که نیاز باشد در تعامل با شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی که سیاست‌گذار این حوزه هستند نیازهای مردم را تامین کنیم. آنچه در روزهای اخیر باعث اختلال در شبکه شده بود، بنده دلایل بلند مدت مشکل را طرح کردم.

وزیر ارتباطات

درخواست وزیر ارتباطات از سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص اعتبار توسعه‌ای به شرکت مخابرات

وی افزود: شبکه‌ی ارتباطات ثابت که مادر همه‌ی شبکه‌ها در داخل کشور است و اپراتورهای همراه و FCPها (اپراتورهای ثابت) وابسته به آن هستند، طی ۱۰ سال گذشته توسعه‌ی لازم را نداشته است و تقاضا در این مدت برای ترافیک افزایش یافته و در این مدت مطابق با نیاز امروز زیرساخت‌ها توسعه پیدا نکرده است، لذا ما در تلاشیم تا این زیرساخت‌ها را به شدت توسعه بدهیم. در جلسه قبلی هیات دولت هم بنده از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستم که اعتباری را در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار دهند تا برای توسعه‌ی شبکه از آن استفاده و نسبت به نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی اقدام شود.

وزیر ارتباطات به سیتنا توضیح داد: هر آنچه در حوزه‌ی پهنای باند هم نیاز باشد، شرایط لازم را فراهم می‌کنیم. آنچه طی روزهای اخیر باعث نگرانی مردم نسبت به مشکلات شبکه شده بود، بخشی مربوط به این دلایل بلند مدت بود که تشریح شد و بخشی نیز مشکلات شبکه‌ی مخابرات در چند استان بود که مسدود شده بود و در برخی ساعات بالای ۹۶ درصد سایت‌هایشان مسدود می‌شد و در واقع شبکه پر ازدحام بود.

بیش از ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت شبکه‌ی مخابرات افزوده شد

زارع پور در پایان گفت: اقدامی که طی روزهای اخیر انجام دادیم، بیش از ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت شبکه‌ی مخابرات اضافه و کمک کردیم تا مشکل رفع شود و تصور دارم که طی یکی دو روز آینده مردم نتایج را ملاحظه خواهند کرد و در واقع افزایش کیفیت ارتباطات صورت خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید