جنگ جهانی سوم در راه است؟

آغاز جنگ مستقیم آمریکا با روسیه؟/ بایدن: دو گزینه داریم

کدخبر: ۴۷۹۲۵۱
رئیس جمهوری آمریکا در مورد تحریم ها علیه روسیه اظهار داشت که این یکی از روش های فراوان برای مجازات روسیه بدون خطر جنگ در سطح جهانی است.
آغاز جنگ مستقیم آمریکا با روسیه؟/ بایدن: دو گزینه داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در یک مصاحبه ضبط‌شده که روز شنبه به وقت محلی پخش شد، اظهار داشت یکی از اهداف راهبردی اصلی او حفظ اتحاد میان ناتو و اتحادیه اروپا است.

ثبات قیمت سکه در بازار شبانه

رئیس جمهوری آمریکا افزود: هدف من از همان ابتدا اطمینان از حفظ اتحاد میان ناتو و اتحادیه اروپا بوده است. زیرا فکر می کنم پوتین فکر کرد می تواند در ناتو اختلاف ایجاد کند و از آن عبور کند. اما این اتفاق نیفتاده است.

بایدن همچنین پیش بینی کرد که روسیه به دلیل حمله خود به اوکراین در کوتاه مدت و دراز مدت هزینه سنگین و گزافی را پرداخت خواهد کرد و این حمله، اتحادیه اروپا و ناتو را به یکدیگر نزدیکتر کرده است.

بایدن در ارتباط با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز گفت: او دقیقا تاثیر عکس را بدست می آورد.

رئیس جمهوری آمریکا در مورد تحریم ها علیه روسیه اظهار داشت که این یکی از روش های فراوان برای مجازات روسیه بدون خطر جنگ در سطح جهانی است.

دو گزینه: جنگ جهانی سوم یا اطمینان از پرداخت هزینه برای روسیه

بایدن گفت: دو گزینه در اختیار داریم. جنگ جهانی سوم را آغاز کنیم و وارد یک جنگ مستقیم با روسیه شویم  و دوم اینکه اطمینان یابیم کشوری که برخلاف قوانین بین المللی عمل می کند، برای این کار خود هزینه پرداخت کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به کمک های نظامی و اقتصادی آمریکا به اوکراین برای کمک به این کشور در مقابله با پیشروی روسیه اشاره کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین پس از رایزنی با اعضای گروه هفت در سخنانی با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کنیم.

آمریکا تاکنون تحریم‌هایی علیه بانک ها و موسسات مالی آمریکا و نیز شرکت روسی خط لوله گاز نورد استریم ۲  اعمال کرده است. واشنگتن همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری، سرگئی لاوروف وزیر خارجه ، سرگئی شایگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه را تحریم کرده است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر جمعه به وقت محلی ۲۵ فوریه ۲۰۲۲  / ششم  اسفند ماه ۱۴۰۰ دور هم گرد آمدند تا پس از بحث و گفت‌وهای خصوصی و علنی چند روزه درباره پیش نویس قطعنامه‌ای علیه روسیه، تصمیم‌گیری کنند که مسکو قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه خود را وتو کرد و تلاش‌های واشنگتن و متحدانش را به شکست کشاند.

این سومین نشست اضطراری شورای امنیت در یک هفته بود که درباره قطعنامه‌ای علیه روسیه که خود ریاست شورای امنیت را در ماه جاری میلادی (فوریه) برعهده دارد و یکی از اعضای دارای حق وتو است، تشکیل شده بود.

در رای گیری انجام شده، ۱۱عضو از ۱۵ عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت رای موافق، یک کشور (روسیه) رای مخالف و ۳ کشور شامل چین، هند و امارات رای ممتنع دادند. این قطعنامه به دلیل رای مخالف روسیه که عضو دائم شورای امنیت و دارای حق وتو است، به تصویب نرسید.

۵۱ کشور جهان پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه مشترکی اعلام کردند موضوع حمله روسیه به اوکراین را در مجمع عمومی سازمان ملل پیگیری خواهند کرد.

در بیانیه مشترک این کشورها که لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل آن را قرائت کرد، آمده است که ما این موضوع را به مجمع عمومی خواهیم برد، جایی که وتوی روسیه اعمال نمی‌شود و کشورهای جهان همچنان مسکو را مسوول خواهند دانست.

همچنین در اکوایران ببینید : روسیه برجام را به اوکراین فروخت؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید