بازگشایی دانشگاه کابل با تفکیک جنسیتی و حجاب اجباری از سوی طالبان+ فیلم

کدخبر: ۴۷۹۳۴۳
دانشگاه کابل، شش ماه پس از به قدرت رسیدن طالبان روز شنبه بازگشایی شد. با این حال محدودیت‌های جدیدی از جمله تفکیک جنسیتی و حجاب اجباری وجود دارد.
بازگشایی دانشگاه کابل با تفکیک جنسیتی و حجاب اجباری از سوی طالبان+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو، ده‌ها دانشجوی دختر که همگی با حجاب هستند بیرون از دروازه دانشگاه صف کشیده بودند. آن‌ها مشتاق بودند که در کلاس‌های درس خود که پس از تسلط طالبان در ماه اوت به‌طور ناگهانی تعطیل شده بود حضور پیدا کنند. طالبان در سه ورودی دانشگاه نگهبانی می‌دادند.

اکثر دانشجویان گفتند که نمی‌دانند باید چه انتظاری داشته باشند اما از اینکه متوجه شدند می‌توانند دوره‌های خود را از سر بگیرند و در رشته‌های تحصیلی انتخابی خود پیشرفت کنند شگفت‌زده شدند. این دانشگاه تا حد زیادی از الگوهای هنرهای لیبرال ایالات متحده پیروی می‌کند.

دانشجویان بازگشته به سر کلاس‌های خود گفتند که موسیقی تنها رشته‌ای است که برای دختران و پسران حذف شده است.

بازگشایی دانشگاه بسیار آرام برگزار شد. طالبان هیچ اعلامیه عمومی را منتشر نکرد و درخواست رسانه‌ها برای ورود به محل دانشگاه رد شد. دانشگاه کابل هفته گذشته در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و کلاس‌ها به ارزش‌های مذهبی و فرهنگی پایبند خواهند بود.

طالبان گفته‌اند که با تحصیل زنان مخالفتی ندارند اما باید طبقات آن‌ها جدا و طبق اصول اسلامی باشد. برخی از دانشگاه‌های دولتی از اوایل ماه جاری در ولایت‌های ننگرهار، قندهار، نیمروز، فراه و هلمند بازگشایی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید