زمان دقیق لحظه تحویل سال 1401 + تعطیلات رسمی

کدخبر: ۴۷۹۶۸۸
اقتصادنیوز: در اینفوگرافیک زیر در یک نگاه می‌توانید تمام تعطیلات رسمی و لحظه تحویل سال 1401 را بخوانید.
زمان دقیق لحظه تحویل سال 1401 + تعطیلات رسمی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین تقویم روزشمار سال ۱۴۰۱ منتشر شده و تا این لحظه، تقویم رسمی کشور است. اگر می‌خواهید مناسبت‌ها و تعطیلی‌های سال ۱۴۰۱ را بدانید، در این مطلب به همین موضوع پرداخته شده است.

تقویم‌ها مجموعه قواعدی هستند که می‌توان وقایع را به ترتیب زمانی و گاه‌شماری در آنها ملاحظه کرد و روشی برای حفظ و نگهداری حساب روزها هستند. تقویم حاوی اطلاعاتی مثل وقایع تاریخی، تعطیلات رسمی و همچنین اطلاعات نجومی مانند طول روز، ساعات طلوع و غروب خورشید، ماه‌گرفتگی و خورشیدگرفتگی است. ما در این مطلب به تعطیلات رسمی و ذکر مناسبات روزها اکتفا کرده‌ایم. 

سال 1401 چند روز تعطیلی داریم؟/ زمان لحظه تحویل سال 1401

زمان تحویل سال ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ هجری شمسی است. در سال جدید ۲۷ روز تعطیل رسمی داریم که دو روز آن به جمعه افتاده است. شنبه‌ بیشترین تعداد تعطیلی را به خود اختصاص داده‌ است و در طول سال سه تعطیلی دو روزه در اردیبهشت، خرداد و مرداد داریم.

تقویم روزشمار سال ۱۴۰۱ منتشر شده و تا این لحظه، تقویم رسمی کشور است. اما بر اساس تغییرات تقویم سال هجری قمری احتمال دارد برخی از مناسبت‌های آن کمی تغییر کند. به عنوان مثال، ممکن است که سالروز وفات پیامبر (ص) و امامان با اختلاف یک روز بر اساس تقویم هجری شمسی تغییر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید